شهر مونترال کانادا

خانه » اقامت » شهر مونترال کانادا

مونترال

Montreal

مونترال، شهر فرانسوی زبان کشور کاناداست که در ایالت کبک واقع شده است. نام شهر مونترال برگرفته شده از اسم کوهی است که از میان شهر عبور می کند. مردم در شهر مونترال به زبان های فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند که از همین رو شهر را به دو دسته تقسیم می کند. جمعیت شهر مونترال بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است که با اطراف و حومه خود به سه میلیون نفر می رسد.

برای آشنایی بیشتر درباره کشور کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: آشنایی با کشور کانادا

آب و هوای شهر مونترال

در شهر مونترال شاهد چهار فصل بصورت تفکیک پذیری خواهید بود و بصورت کلی آب و هوای مرطوب تازه ای دارد.

آب و هوای شهر مونترال

بهار با سرسبزی و هوای مطبوعش پاییز با برگ های نارنجی و زمستان با برف های سنگین و زمین یخ زده اش برای هر سلیقه ای مکانی مناسب برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت در شهر مونترال می کند.

هزینه های شهر مونترال

شهر مونترال، شهری ارزان قیمت نیست و هتل های دو یا سه ستاره هزینه های متوسطی دارد، بهترین وسیله برای حمل و نقل در مونترال مترو است زیرا هزینه های تاکسی در این شهر گران است. هر چند مونترال به واسطه زیبایی و حس زندگی، افراد تصمیم بر پیاده روی در این شهر می کنند.

غذاهای شهر مونترال

شهر مونترال به عنوان دومین شهر خوشمزه آمریکای شمالی است که از چند ملیتی بودن شهر نشات می گیرد. از همین رو تنوع غذایی در شهر مونترال فراوان است. اولین انتخاب همه افراد در شهر مونترال پوتین است که سیب زمینی سرخ کرده در حجم زیاد که در عصاره گوشت خوبانده شده است و پنیر چدار هم مشهور است.

بیگل نانی است که مونترال ها و کبکی ها به آن تعصب دارند، در سبک مونترالی بیگل را همیشه در تنورهای زغالی درست می کنند، از دیگر غذاهای این شهر مونترال می توان به گوشت دودی اشاره کرد که در رستوران اشوارتز می توان به بهترین حالت ممکن نوش جان کرد.

فستیوال ها و جشنواره های شهر مونترال

به صورت کلی در طول سال فستیوال ها و جشنواره های گوناگونی در  مونترال برگزار می شود. مهمترین رویداد هنری مونترال، جشنواره بین المللی جاز است که سابقه ۳۵ ساله دارد که حدود ۳۰۰ هنرمند از ۳۰ کشور دنیا دور هم جمع می شوند.

اگر در زمستان به شهر مونترال سفر کردید، جشنواره ی برف مونترال را از دست ندهید بازه مناسب اواسط ژانویه یا فوریه بهترین زمان برای انجام این کار می باشد. جشنواره ی جهانی فیلم مونترال یکی از مهمترین رویدادهای هنری که سابقه ۴۰ ساله دارد. از دیگر جشنواره های جهانی  مونترال می توان به جام جهانی آتش بازی، فستیوال کمدی خنده و جشنواره موزاییک کالچر اشاره کرد.

مراکز خرید شهر مونترال

خرید، اصلی که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد و هیچ سفری به مونترال بدون تجربه کردن مراکز خریدش کامل نمی شود. پلازاس هوبرت کی از اماکن خرید شهر می باشد که اگر بدنبال اجناس عالی با قیمت مناسب در شهر مونترال می گردید می توان به انجا سر زد. این خیابان یکی از خیابان های تجاری شهر مونترال است.

مرکز خرید دژاروین یکی مراکز خرید دیدنی شهر است که هم مکانیزم مناسب برای خرید و هم فضایی دل نشین برای سپری کردن زمانی برای تفریح در مونترال است. از دیگر مراکز خرید شهر مونترال می توان به خیابان سن کاتریت، شهر زیر زمینی یا رزو اشاره کرد.

بازارهای شهر مونترال

بازارهای محلی مونترال با حال و هوای سنتی هم چیزی است که در مونترال به وفور و از بهترین نوعش پیدا می کنید از بازارهای محلی کشور کانادا و شهر بخصوص مونترال می توان به بازار مواد غذایی ژان تالون بزرگترین بازار محصولات کشاورزی آمریکای شمالی است، بازار دست دوم فروشی سن میشل مونترال و بازار محصولات کشاورزی آت واتر که دومین بازار بزرگ مونترال است که بوها، طعم ها و رنگ های به یادماندنی در آن مشاهده و احساس می شود.

اماکن دیدنی شهر مونترال

در مونترال هم تاریخ و هم مدرنیته در کنار هم قرار دارد از اماکن و مناظر دیدنی مونترال می توان به کلیسای نتردام که یکی از نمادهای شهر و و میراث تاریخی استان کبک محسوب می شود، مونترال قدیم یا قلب تاریخی شهر، پارک مونت رویال، باغ های گیاه شناسی، کلیسای سن ژوزف، بندر قدیم مونترال، موزه ی هنرهای زیبا، موزه ی پونته کالیه، خیابان سن کاترین ۱۱ کیلومتری که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و شهربازی لارند اشاره کرد که توریست ها سالانه به مونترال غریمت می کنند.

اماکن دیدنی کانادا

گردشگران اگر بصورت حرفه ای تر قصد عزیمت به کشور کانادا و مونترال را دارند می توانند از پلاتو مونت رویال، وست آیلند و کوه های لارنیتال اشاره کرد که در صورت داشتن زمان می توانید از آنها دیده کنید.

مونترال شهری مناسب برای کودکان است و اگر قصد سفر به همراه فرزندان خود در این شهر را دارید می توانید به مجموعه ای بزرگ در پارک المپیک، باغ وحش گرانبی، مرکز علوم ، سواحل و باغ های گیاه شناسی رفته و از زمان سپری شده لذت ببرید.

افرادی که نیازمند به اطلاعات بیشتری درباره ی مونترال و یا اقامت و تحصیل در کشور کانادا هستند می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با مشاورین ارشد موسسه آریانااپلای در ارتباط باشند و مشاوره هایی در جهت انتخابی دقیق و مناسب داشته باشند. موسسه آریانااپلای همواره در تلاش است تا بهترین ها را ارائه دهد.

همچنین جهت آشنایی با شرایط زندگی در کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: زندگی در کانادا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا