بررسی مزایا و شرایط تحصیل در کشور لهستان

خانه » مهاجرت تحصیلی » بررسی مزایا و شرایط تحصیل در کشور لهستان
تحصیل در کشور لهستان

ادامه تحصیل در کشور لهستان

Study in Poland

کشور لهستان به عنوان یکی از برترین گزینه های محدوده شینگن و اتحادیه اروپا می باشد که با توجه به انگلیسی زبان نبودن، دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. از همین رو دانشجویان فراوانی برای ادامه تحصیل در کشور لهستان اقدام می نمایند و از امکانات دانشگاه های این کشور بهره مند می شوند.

نکات مثبت ادامه تحصیل در لهستان

دانشجویان برای مقاطع مختلف می توانند کشور لهستان را به عنوان هدف اصلی خود انتخاب کنند و از مزایای دانشگاه های کشور لهستان استفاده کنند.

نکات مثبت ادامه تحصیل در لهستان

از نکات مثبت ادامه تحصیل در لهستان می توان به هزینه های مناسب و ارائه دروس به زبان انگلیسی اشاره کرد که در ادامه به جزیئات آن و هزینه های تحصیلی و زندگی می پردازیم.

ارائه دروس به زبان انگلیسی

نظام آموزشی کشور لهستان با کیفیت بالا و خدمات عالی یکی از معدود کشورهای اروپایی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از متقاضیان به تحصیل را از سراسر جهان به خود جذب می کند، اکثریت دانشگاه های کشور لهستان، دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و افراد با دانش زبان انگلیسی می توانند برای ادامه ی تحصیل در لهستان اقدام نمایند.

دانشگاه های کشور لهستان بصورت معمول آیلتس نمره ۶ را برای پذیرش می خواهند ولی برخی دانشگاه های کشور لهستان به دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل که مدرک زبان لازمه را در اختیار ندارند، اجازه سپری کردن دوره ی زبان قبل از دانشگاه را صادر می کند.

نقطه قوت ارائه دروس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی می باشد که اکثر کشورها دروس را به زبان خود کشور ارائه می دهند فلذا افرادی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند می توانند کشور لهستان را به عنوان هدف خود انتخاب کنند.

هزینه های کشور لهستان

بصورت کلی هزینه ها در کشور لهستان را می توان به دو دسته تقسیم کرد و هر یک را به اختصار توضیح داد، دانشگاه ها در لهستان متناسب با رشته انتخابی و دانشگاه هزینه های متفاوتی دارند که می توان هزینه تحصیل را سالیانه بین ۲ تا ۵ هزار یورو تخمین زد.

هزینه ها در کشور لهستان
افرادی که قصد آموزش زبان در کشور لهستان را دارند، این کشور دوره های زبانی را برگزار میکند که عموما زبان در سطح پیشرفته بوده و مدت و هزینه آن با توجه به ساختار دوره و دانشگاه متغیر است، عموماً هزینه این کلاس بین ۱ تا ۳ هزار یورو می باشد.

هزینه زندگی در کشور لهستان ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو می باشد که بیشترین هزینه را مسکن دربرمی گیرد. هزینه های ذکر شده شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و زندگی خود در لهستان می باشد.

طول دوره تحصیل در لهستان

افرادی که بدنبال ادامه تحصیل در کشور لهستان می باشند از دیگر مزایای این کشور باید مطلع شوند. نکته حائز اهمیت کمتر بودن دوره های تحصیلی در لهستان است، طول دوره تحصیلات در مقطع لیسانس در دانشگاه های لهستان ۳ سال می باشد که نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا یک سال کمتر است.

ذکر مطلب ذیل می تواند پارامتر تأثیرگذاری برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های کشور لهستان قلمداد شود و این نکته چنین است که لهستان شرایط بسیار مناسبی برای افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند محیا می سازد و ایشان را قادر می سازد که بلافاصله پس از اتمام تحصیل در مقاطع تحصیلی شانس بالایی در راستای یافتن شغلی بسیار مناسب را احراز کند.

کار دانشجویی در لهستان

دانشجویان در کشور لهستان حق کار دانشجویی دارند که در مقاطع مختلف بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد، میانگین حقوق این افراد بین ۶ تا ۹ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند برخی از هزینه های زندگی و تحصیل در لهستان را پوشش می دهد.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه آریانااپلای با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.
افراد برای بررسی شرایط خود و انتخاب شرایط مناسب در لهستان می توانند با مشاورین وسسه آریانااپلای در ارتباط بوده و از تجارت این عزیزان بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا