Search
Close this search box.

ویزای ۴۷۶ استرالیا

خانه » اقامت » ویزای ۴۷۶ استرالیا
ویزای 476 استرالیا

شرایط دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا 

Terms of obtaining a 476 Australian visa

ویزای ۴۷۶ استرالیا از نوع ویزای موقت کاری استرالیا است که از سال ۲۰۰۷ توسط دولت استرالیا اجرائی گردید. این ویزا به تمامی فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی از دانشگاههای منتخب دنیا که مورد تأیید اداره مهاجرت استرالیا هستند، اجازه می دهد که به مدت ۱۸ ماه در این کشور در رشته تخصصی خود کار کنند. در واقع هدف این ویزا ایجاد فرصت پیدا کردن کار در استرالیا برای دانش آموختگان نخبه از سراسر جهان است.

ویزای 476 استرالیا

امکان تبدیل ویزای ۴۷۶ به ویزاهای اقامت دائم استرالیا وجود دارد و فرد در مدت ۱۸ ماه، زمان کافی خواهد داشت تا شرایط و امتیازات لازم برای اخذ اقامت دائم استرالیا را کسب نماید. برای دریافت این نوع ویزا نیازی به داشتن کارفرما یا بستگان نزدیک در استرالیا نیست و فقط با احراز شرایط این نوع ویزا به راحتی می توانند به آن دست یابند. لازم به ذکر است که از بین دانشگاههای ایرانی، فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران می توانند برای این طرح اقدام نمایند و در هر منطقه از استرالیا به کار، تحصیل یا زندگی مشغول شوند البته همسر و فرزندان متقاضی هم اجازه همراهی فرد را داشته و می توانند در این کشور تحصیل یا کار کنند و حتی در طی ۱۸ ماه به استرالیا رفت و آمد داشته باشند.

ویزای ۴۷۶ استرالیا به چه کسانی اعطا می شود ؟

متقاضی دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا بایستی دارای شرایط اولیه مورد نظر دولت استرالیا باشد. از این رو فرد باید در فاصله زمانی ۲۴ ماه قبل از ارسال درخواست ویزای ۴۷۶، در یکی از رشته های مهندسی در مقطع لیسانس یا بالاتر از یکی از دانشگاههای مورد تایید استرالیا برای این نوع ویزا، فارغ التحصیل شده باشد. همچنین متقاضی باید دستورالعمل ارزشها و مقررات استرالیا که نشان دهنده احترام متقاضی به شیوه زندگی و قوانین این کشور بوده را امضا نماید.

ویزای 476 استرالیا

در ادامه دیگر شرایط دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا را بر می شماریم :

– سن متقاضی باید کمتر از ۳۱ سال باشد ( منظور ۳۱ سال تمام است )
– از تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی بیش از دو سال نگذشته باشد.
– فارغ التحصیل رشته های مهندسی از یکی از دانشگاههای مورد تأیید استرالیا با مدرک حداقل لیسانس ( از میان دانشگاههای ایران ، فارغ التحصیلان سیستم های آموزشی روزانه، شبانه، مجازی، پیام نور و پردیس از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران مورد قبول می باشند )
– متقاضی نباید در گذشته ویزای ۴۷۶ یا ۴۸۵ استرالیا را اخذ نموده باشد.
– داشتن شرایط سلامتی اداره مهاجرت استرالیا ( البته ویزای ۴۷۶ استرالیا نیازی به تست پزشکی ندارد)
– متقاضی در زمان دریافت ویزای ۴۷۶ نباید در استرالیا باشد.
– مدرک آیلتس با نمره کل ۶ و یا حداقل ۵ در هر چهار مهارت برای متقاضی اصلی الزامی است. در صورت نداشتن مدرک زبان امکان شرکت در آزمونهای زبان برای متقاضی وجود دارد و باید حداقل نمره ها را طبق جدول زیر اخذ نماید :

نوع آزمون Listening Reading Writing Speaking میانگین نمره
IELTS ۵ ۵ ۵ ۵ ۶
OET B B B B B
TOFEL ۴ ۴ ۱۴ ۱۴ ۶۴
CAE ۱۵۴ ۱۵۴ ۱۵۴ ۱۵۴ ۱۶۹
Academic) PTE) ۳۶ ۳۶ ۳۶ ۳۶ ۵۰

 

مدارک لازم برای ویزای ۴۷۶ استرالیا 

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی دانشگاههای تهران و امیرکبیر باید توجه داشته باشند که برای دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا، ارسال مدارک به صورت کامل بسیار حائز اهمیت بوده زیرا با هرگونه نقص مدارک، پرونده فرد متقاضی رد خواهد شد از این رو متقاضی باید کلیه مدارک لازم برای ویزای ۴۷۶ استرالیا و همچنین ترجمه مدارک را طبق لیست زیر آماده کرده و در زمان درخواست ویزا ارائه نماید. فرمهای درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا نیز بایستی با دقت کامل و به درستی تکمیل گردد.

ویزای 476 استرالیا

ذکر این نکته ضروری است که برای اخذ این نوع ویزا الزامی به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان نیست و فقط بایستی وضعیت نظام وظیفه برای اداراه مهاجرت استرالیا مشخص شود که این امر با ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا نامه نظام وظیفه مبنی بر معافیت تحصیلی فرد امکان پذیر است.

مدارک لازم برای ویزای ۴۷۶ استرالیا عبارتند از : 

– تکمیل فرمهای درخواست مهاجرت به استرالیا
– کپی برابر اصل شده پاسپورت
– مدارک شناسایی متقاضی و اعضا خانواده ( شناسنامه – کارت ملی )
– عکس پرسنلی متقاضی و همراهان
– سند ازدواج ( درصورت تأهل)
– گواهی عدم سوء پیشینه
– مدرک زبان انگلیسی
– مدرک تحصیلی
– مدارک نظام وظیفه

مراحل اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا

همانطور که قبلا گفته شد، ویزای ۴۷۶ استرالیا ویژه فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر و مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا بوده و هدف از این طرح دادن فرصت برای یافتن شغل مورد نظر در استرالیا می باشد. این ویزا ۱۸ ماه اعتبار داشته و دارنده این نوع ویزا در این مدت می تواند در زمینه رشته تخصصی خود به کار بپردازد. کسانی که از این طریق مشغول به کار شده همانند تمامی نیروهای کاری استرالیا، حقوقی مطابق با قانون کار استرالیا خواهند داشت.

در زمان درخواست ویزا امکان درخواست برای اعضای خانواده نیز وجود داشته به شرطی که مدارک مربوط به هر کدام از اعضا ارائه گردد همچنین امکان درخواست برای اعضا خانواده بعد از صدور ویزا هم وجود دارد و خانواده می توانند بعد از صدور ویزا به فرد اصلی در استرالیا بپویندند.

ویزای 476 استرالیا

مراحل اخذ ویزای ۴۷۶ در این قسمت به صورت مرحله به مرحله برای آشنائی بیشتر متقاضیان ویزای ۴۷۶ استرالیا بیان می شود و بایستی کلیه مراحل با دقت کامل انجام شده تا به نتیجه مورد نظر دست یابند .

مرحله اول : متقاضی باید قبل از درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا، شرایط ویزایی خود و گذرنامه را بررسی نماید. همچنین نسبت به سلامت خود و اعضاء خانواده از طریق آزمایشهای پزشکی اطمینان پیدا کند.
مرحله دوم : در این مرحله باید مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا بهمراه ترجمه مدارک آماده گردد. مدارکی همچون مدرک تحصیلی، مدرک زبان و مدارک شناسایی مربوط به متقاضی بایستی به طور کامل جمع آوری شود همچنین برای همسر علاوه بر مدارک شناسایی، مدارک مربوط به ازدواج و اثبات زندگی مشترک الزامی است.
مرحله سوم : مهم ترین مرحله، ارسال درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا و آپلود مدارک از طریق مراجعه به سایت رسمی سفارت استرالیا است که باید بدون هیچ نقص یا اشتباهی انجام شود.
مرحله چهارم : دریافت ایمیل از اداره مهاجرت استرالیا برای بیومتریک ( اثر انگشت و عکس ) و انجام آن در تاریخ مقرر مرحله آخر از وظایف درخواست کننده است.
مرحله پنجم : دریافت ایمیل نتیجه درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا از اداره مهاجرت استرالیا شاید برای برخی افراد خوشحال کننده و برای برخی دیگر غیر از این باشد. در صورت تأیید درخواست ویزای ۴۷۶ استرالیا اطلاعاتی همچون شماره ویزا، تاریخ ویزا و شرایط ویزا برای وی ارسال می گردد و در صورت عدم تأیید، دلایل رد درخواست به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

هزینه ویزای ۴۷۶ کشور استرالیا 

هزینه ویزای ۴۷۶ کشور استرالیا برای نفر اصلی و هر کدام از اعضاء خانواده به صورت جداگانه محاسبه می گردد. میزان هزینه ویزا برای متقاضیان به سن آنها در زمان درخواست بستگی دارد. اعضای خانواده بالای ۱۸ سال مبلغ بالاتری باید بپردازند در حالی که افراد کمتر از ۱۸ سال هزینه کمتری دارند.

ویزای 476 استرالیا

از این رو هزینه برای نفر اصلی ۴۰۵ دلار استرالیا، برای اعضای خانواده بالاتر از ۱۸ سال، ۲۰۰ دلار استرالیا به ازاء هر فرد و برای اعضای خانواده کمتر از ۱۸ سال، ۱۰۰ دلار استرالیا به ازاء هر فرد خواهد بود. در زمان درخواست ویزا، کل هزینه ویزا که لازم است پرداخت شود برآورد شده و به اطلاع متقاضی خواهد رسید. این امکان وجود دارد که از متقاضی علاوه بر هزینه های صدور ویزا، هزینه های مربوط به چکاپ بهداشتی، بیومتریک و گواهی پلیس نیز دریافت گردد.

نحوه ی دریافت اقامت دائم استرالیا 

برای دریافت اقامت دائم استرالیا از داخل خاک این کشور راههای متفاوتی در اختیار دارندگان ویزای ۴۷۶ وجود دارد ولی معمولاً دارندگان این نوع ویزا از دو روش که امکان موفقیت شان هم با استفاده از این روشها بسیار بیشتر بوده، استفاده می کنند. در روش اول دارندگان ویزای ۴۷۶ استرالیا می توانند برای ویزاهای کاری اقامت دائم استرالیا یعنی ویزای ۱۸۹، ۱۹۰ و ۴۸۹ از داخل خاک استرالیا اقدام نمایند.

ویزای 476 استرالیا

برای این افراد  فرصتی مهیا گردیده است که در صورت یافتن شغل مورد نظر و یا حتی عدم موفقیت در کاریابی با حضور در استرالیا به تقویت زبان انگلیسی بپردازند و امتیاز خود را در سیستم امتیازبندی ویزای کاری استرالیا بالا ببرند. همچنین اقامت در ایالتهای استرالیا شانس متقاضی برای کسب ویزاهای با اسپانسر ایالتی ۱۹۰ و ۴۸۹ را بیشتر می نماید.

روش دوم مختص آندسته از دارندگان ویزای ۴۷۶ استرالیا است که موفق به یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود می گردند. این افراد می توانند از طریق کارفرما برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند. مزیت این روش این است که برخلاف ویزاهای ۱۸۹، ۱۹۰و ۴۸۹ نیازی به شرکت در سیستم امتیازبندی نیست و متقاضی می تواند بعد از دو سال کار و دریافت ویزای TSS، تنها با اعلام رضایت کارفرما برای اقامت دائم استرالیا اقدام نمایند.

 مزایا و معایب ویزای ۴۷۶ استرالیا 

ویزای ۴۷۶ استرالیا یکی از بهترین و راحت ترین روشهای اخذ ویزای استرالیا است که مزایای فراوانی برای دارندگان این نوع ویزا به همراه دارد. از مهمترین مزیت های دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا این است که همسر و فرزندان فرد متقاضی می توانند متقاضی را همراهی نموده و به مدت ۱۸ ماه در کشور استرالیا تحصیل، کار و زندگی نمایند. دریافت ویزای ۴۷۶ استرالیا نیازی به داشتن کارفرما یا خویشاوند در استرالیا ندارد همچنین ویزای ۴۷۶ استرالیا هیچ گونه سیستم امتیازبندی نداشته و دارا بودن شرایط لازم برای اخذ این نوع ویزا کفایت می کند.

ویزای 476 استرالیا

مدت زمان رسیدگی به پرونده های درخواست ویزای۴۷۶ استرالیا نسبت به بقیه ویزاها بسیار کوتاه تر است و بین ۳ تا ۵ ماه بیشتر طول نخواهد کشید. درخواست برای این نوع ویزا همانند سایر ویزاهای استرالیا آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری به سفارت استرالیا ندارد. از دیگر مزایای این نوع ویزا، تبدیل ویزای ۴۷۶ استرالیا به ویزاهای اقامت دائم استرالیا است.

علاوه بر مزایای ویزای ۴۷۶ استرالیا، این ویزا معایبی هم دارد که بایستی در اینجا یادآوری گردد. اولین ایرادی که به این نوع ویزا گرفته شده این است که افراد واجد شرایط این نوع ویزا فقط یک بار در زندگی خود می توانند این کار را انجام دهند و به هیچ وجه مدت زمان آن قابل تمدید نیست. ویزای ۴۷۶ استرالیا همراه با اقامت موقت ( TR) است و به فرد امکان دسترسی به کمک های اجتماعی مانند حمایت مالی دولتی (Centrelink ) یا خدمات درمانی استرالیا ( Medicare ) را نمی دهد. داشتن ویزای TR، امکان پیدا کردن شغل را نیز دشوار می کند زیرا به طور معمول کارفرمایان افرادی را استخدام می کنند که در شرکت های آنها بمانند. مورد آخر که برای معایب ویزای ۴۷۶ استرالیا می توان بیان کرد این است که این ویزا فقط برای متقاضیانی که دارای مدارک مهندسی هستند اعطاء می شود.

نتیجه گیری 

دانش آموختگان دانشگاههای منتخب و مورد تأیید اداره مهاجرت استرالیا در رشته های فنی و مهندسی از سراسر دنیا می توانند با اخذ ویزای ۴۷۶ استرالیا به مدت ۱۸ ماه در این کشور به همراه اعضاء خانواده به کار، تحصیل یا زندگی بپردازند. از بین دانشگاههای ایران، فارغ التحصیلان دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران مشمول این نوع ویزا می گردند. از دیگر شرایط لازم برای اخذ این نوع ویزا داشتن سن زیر ۳۱ سال، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، مدرک زبان و نگذشتن بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی می باشد.

امکان تبدیل ویزای ۴۷۶ به ویزاهای اقامت دائم استرالیا وجود داشته و فرد در طی ۱۸ ماه زندگی در استرالیا فرصت کافی دارد که برای کسب شرایط و امتیازات لازم جهت اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق ویزاهای کاری همچون ویزای ۱۸۹، ۱۹۰و ۴۸۹ تلاش نماید. ولی در صورتی که دارنده ویزای ۴۷۶ استرالیا در مدت زمان ۱۸ ماهه اعتبار ویزا، شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا نماید دیگر نیازی به شرکت در سیستم امتیازبندی نیست و می تواند بعد از دو سال کار و دریافت ویزای TSS، تنها با اعلام رضایت کارفرما برای اقامت دائم استرالیا اقدام نماید.

ویزای 476 استرالیا

موسسه مهاجرتی “آریانا اپلای” با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در زمینه مهاجرت، دارای مجوزهای کاریابی بین المللی از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، با داشتن مشاورین خبره و سوابق درخشان در حوزه مهاجرت؛ آمادگی خود را برای همراهی متقاضیان عزیز در تمام طول پروسه دریافت ویزا اعلام می دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا