مهندسی کشاورزی در استرالیا

خانه » مهاجرت » مهندسی کشاورزی در استرالیا
مهندسی کشاورزی در استرالیا

مهندسی کشاورزی در استرالیا یکی از رشته هایی است که در این کشور بسیار مورد توجه قرار داشته و بازار کار بسیار مناسبی در استرالیا برای آن وجود دارد. البته متقاضیان تحصیل در استرالیا باید به این موضوع توجه داشته باشند که تحصیل و کار در حوزه مهندسی کشاورزی در استرالیا قطعا مشکلاتی نیز به همراه داشته که اگر مد نظر قرار نگیرد معمولا افراد را دچار چالش می کند.

مهندسی کشاورزی در استرالیا، چرا؟

Study Agricultural Engineering in Australia

اما استرالیا به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا شناخته شده و مهاجرت به استرالیا هر ساله متقاضیان زیادی از سراسر دنیا را به فکر حضور در این کشور بی نظیر وا می دارد. نکته مهم دیگر زبان رسمی این کشور بوده که همان زبان انگلیسی است و این موضوع از آنجا که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته شده و بسیاری از کشورها آن را در برنامه آموزشی خود دارند، کار متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا، مهاجرت و اقامت استرالیا را راحت می کند.

مهندسی کشاورزی در استرالیا

شرایط کار در این کشور به خصوص زمینه کاری مهندسی کشاورزی در استرالیا در بین کشورهای دنیا جزو بهترین شرایط بوده و این موضوع حاصل وجود زیر ساخت های بزرگ در حوزه کشاورزی و ایجاد هزاران موقعیت شغلی برای مشاغل گوناگون در زمینه مهندسی کشاورزی در استرالیا می باشد. به دلیل مساحت بسیار زیاد استرالیا همواره کمبود نیروی کاری به شدت احساس شده و مهندسی کشاورزی در استرالیا از حوزه هایی است که به خاطر نقش مهم و اثر گذارش در تامین امنیت و سلامت غذایی این کشور بسیار مورد توجه بوده است. این کشور همواره در زمینه صادرات محصولات مختلف کشاورزی رتبه های برتر دنیا را به خود اختصاص داده و همین دلایل باعث شده که مهندسی کشاورزی در استرالیا بر خلاف بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به عنوان یک حوزه استراتژیک در تحصیل و کار محسوب شود.

آشنایی با رشته مهندسی کشاورزی

مهندسی کشاورزی را می توان از نخستین و کهن ترین علومی دانست که انسان آن را فرا گرفته و مورد استفاده قرار داده است. چرا که هم از گذشته های دور و تا به امروز از آن بهره می برده و هم قطعا در آینده نیز از آن بهره مند خواهد شد. علوم مهندسی کشاورزی در استرالیا و حتی در همه نقاط دنیا علومی است که آدم از شروع حیاتش بر روی زمین به منظور فراهم نمودن منابع غذایی خود به منظور کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف به تدریج آن را فرا گرفته و به مرور زمان تجارب بسیار ارزشمند و گرانبهایی نیز در این حوزه کسب نموده است. در نتیجه در گذر زمان و با افزایش بی حد و مرز جمعیت کره زمین، جوامع مختلف به منظور بالا بردن بازده و بهره وری زمینه های مختلف کشاورزی، این حوزه را به صورت یک رشته دانشگاهی در نظر گرفته تا با تربیت نیروهای متخصص و با دانش به اهداف خود در این زمینه دست یابند.

اهمیت تحصیل و کار در حوزه مهندسی کشاورزی به مرور زمان و با توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت، افزایش مصرف مواد غذایی و به ویژه ظهور تغییر اقلیم و خشکسالی های مختلف در سراسر جهان به شدت احساس شده است. امروزه متخصصین و فعالین این حوزه به جد در پی یافتن مسیرهای جایگزین و مناسب به منظور بالابردن سطح زیر کشت و تولید محصولات با مصرف کمترین نهاده های کشاورزی به ویژه آب هستند. مهندسی کشاورزی در استرالیا و همه کشورهای دنیا از جمله ایران گرایش های مختلفی داشته تا هر کدام به صورت تخصصی بر روی موضوعات مربوط به خود متمرکز شده و باعث بهبود شرایط کشاورزی یک منطقه و یا کشور شود. این موضوع موجب می شود داوطلبان تحصیل در این رشته بر اساس علاقه خود امکان انتخاب رشته های مختلف را داشته باشند.

مهندسی کشاورزی در استرالیا-آشنایی با رشته مهندسی کشاورزی

تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا مشابه تحصیل در سایر رشته ها در این کشور بوده و متقاضیان فراوانی به واسطه بازار کار خوب این کشور در زمینه مهندسی کشاورزی در استرالیا، برای این منظور اقدام می کنند. به طور کلی تحصیل در استرالیا یک تجربه منحصر به فرد در سرزمینی بی نظیر بوده که با داشتن امکانات آموزشی فراوان و دانشگاه های معتبر و ارائه بیش از هزاران برنامه آموزشی به زبان انگلیسی، افراد زیادی را از سراسر دنیا به این کشور می کشاند. در اختیار داشتن رتبه سوم بیشترین دانشجویان بین المللی در بین کشورهای دنیا و همچنین جایگاه هشتم در رده بندی برترین سیستم های دانشگاهی دنیا، تحصیل در استرالیا را انتخاب معقول و هوشمندانه ای نشان می دهد. نظام دانشگاهی استرالیا منطبق بر دانشجویان بین المللی طراحی شده و این دانشجویان بین المللی مهندسی کشاورزی در استرالیا، امکان بهره مندی از کیفیت آموزشی کم نظیری را خواهند داشت.

از توفیقات نظام آموزشی و تحصیل در استرالیا همین بس که جامعه دانشگاهی این کشور ۱۵ برنده جایزه نوبل را در خود پرورش داده و کشفیات و اختراعات فراوانی از جمله پنی سیلین، جعبه سیاه هواپیما و سیستم وای-فای را به جامعه جهانی ارائه نموده که تاثیرات شگرفی بر زندگی انسان ها داشته است. از دیگر نکات مثبت تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا و یا حتی سایر رشته ها می توان به دسترسی آسان دانشجویان بین المللی به کارهای پاره وقت و دانشجویی اشاره کرد. این موضوع به واسطه جمعیت کم این کشور نسبت به مساحت آن، موجبات تامین بخشی از هزینه های بالای تحصیل و زندگی در این کشور را فراهم می آورد. در جدیدترین رده بندی برترین دانشگاه های جهان توسط وب سایت موسسه معتبر QS تعداد ۲۶ دانشگاه استرالیا رتبه های زیر ۵۰۰ را به خود اختصاص داده اند که این خود موید شرایط مطلوب تحصیل در استرالیا می باشد.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کشاورزی تا حد زیادی مشابه تحصیل در سایر رشته های غیر پزشکی بوده و متقاضیان تحصیل در استرالیا در رشته کشاورزی با داشتن شرایط و پیش نیاز های لازم به راحتی می توانند در شرایط آموزشی بی نظیر این کشور تحصیل کنند. در مورد شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا باید گفت اکثر برنامه های آموزشی در این رشته و سایر رشته به زبان انگلیسی ارائه شده در نتیجه داشتن تسلط نسبی به زبان انگلیسی ترجیحا با مدرک زبان انگلیسی معتبر بین المللی برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا مورد نیاز خواهد بود. از دیگر شرایط تحصیل کارشناسی مهندسی کشاورزی در استرالیا، در نظر گرفتن تمکن مالی لازم برای تحصیل و زندگی در این کشور بوده که بایستی به سفارت این کشور ارائه شده تا فرد موفق به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا گردد.

مهندسی کشاورزی در استرالیا

طول دوره کارشناسی مهندسی کشاورزی در استرالیا معمولا بین ۳ تا ۴ سال طول کشیده و این موضوع به دانشگاه مورد نظر فرد و رشته و گرایش تحصیلی انتخاب شده بستگی خواهد داشت. از دیگر شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کارشناسی، ارائه مدرک تحصیلی دیپلم ۱۲ ساله به همراه ریز نمرات آن بوده که فرد بایستی برای اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی استرالیا آن ها را ارائه نماید. برای رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا دانشگاه های این کشور، برنامه های آموزشی فراوانی در گرایش های مختلف این رشته ارائه نموده که هر فردی می تواند با توجه به پارامترهای مختلف از جمله بازار کار و علایق شخصی از بین آن ها انتخاب کند. همچنین از نکات دیگری که متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا یا هر کشور دیگری بایستی مد نظر قرار دهند، علاقه مندی فرد به این رشته، طبیعت، گیاه و مواردی از این دست می باشد.

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه تحصیل کارشناسی در استرالیا لطفا کلیک نمایید.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد تفاوت هایی با تحصیل در مقطع کارشناسی این رشته دارد. اولا افرادی واجد شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته هستند که مقطع کارشناسی خود را از یک موسسه مورد تایید دانشگاه مربوطه در یکی از رشته های مهندسی کشاورزی اخذ نموده باشند. نکته دیگر الزام داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با نمره حداقل ۶٫۵ و بالاتر یا معادل آن بوده که بایستی توسط متقاضی تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع ارشد ارائه شود. همچنین تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه های دانشگاه و هزینه های زندگی در این کشور از جمله شرایط مورد نیاز برای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. البته بورسیه های متعدد تحصیلی در این کشور معمولا برای مقاطع تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شده که معمولا اغلب آن ها برای مقطع دکتری ارائه می شود.

هر چند در صورتی که متقاضی تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا، رزومه علمی بسیار خوب در مقطع کارشناسی داشته و همچنین مدرک زبان معتبر بین المللی در کنار انگیزه نامه شخصی و توصیه نامه اساتید ارائه دهد، شانس بالایی برای دریافت بورسیه های تحصیلی خواهد داشت. طول دوره مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در استرالیا بین ۱ تا ۳ سال متغیر بوده و به رشته مورد نظر و نوع دوره تحصیلی متقاضی بستگی خواهد داشت. دوره های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا در ۲ نوع پژوهش محور و آموزش محور ارائه شده که معمولا طول دوره پژوهش محور ۲ سال و بالاتر و طول دوره آموزش محور ۱ سال می باشد. در هر حال می توان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در استرالیا را به عنوان یکی از بهترین دوره های تحصیلی یک فرد برای موفقیت در آینده شغلی و کاری وی دانست.

مهندسی کشاورزی در استرالیا - در مقطع کارشناسی ارشد

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا لطفا کلیک نمایید.

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع دکتری

شرایط تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع دکتری اما تفاوت های عمده ای با تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی در استرالیا دارد. از اولین شرایط تحصیل در مقطع دکتری مهندسی کشاورزی در استرالیا، گذراندن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این رشته با نمرات بسیار خوب در یک دانشگاه مورد تایید کشور استرالیا خواهد بود. تحصیل درمقطع دکتری مهندسی کشاورزی در استرالیا معمولا بین ۳ تا ۵ سال به طول انجامیده وعمده کار دانشجویان انجام تحقیق و پژوهش بر روی یک موضوع جدی علمی به عنوان رساله می باشد. معمولا این پروژه ها دارای حامی مالی بوده و اغلب به دانشجویان این دوره حقوق پرداخت می شود که می توان آن را همان بورسیه تحصیلی در نظر گرفت. البته اخذ پذیرش تحصیلی با بورسیه برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع دکتری نیازمند ارائه رزومه علمی بسیار قوی خواهد بود.

مواردی از قبیل معدل خوب در مقاطع قبلی، ارتباط بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، داشتن مقالات بین المللی یا ISI و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر بین المللی مانند آیلتس با نمره ۷ و بالاتر یا معادل آن، توصیه نامه از اساتید مطرح در سطح بین الملل، انگیزه نامه قوی و پروپوزال علمی مناسب از فاکتورهایی هستند که شانس متقاضیان را برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری مهندسی کشاورزی در استرالیا، افزایش می دهند. از آنجایی که برای گذراندن این دوره تحصیلی دانشجویان بایستی یک استاد راهنما (Supervisor) از دانشگاه مقصد انتخاب نموده و تحت نظر وی فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را داشته باشند، در نتیجه داشتن رابطه علمی سازنده و پویا با اساتید دانشگاه های این کشور برای اخذ پذیرش دکتری در رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا بسیار موثر خواهد بود. در صورتی که فرد نتواند بورسیه تحصیلی دریافت کند، بایستی تمکن مالی لازم برای زندگی و تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در مقطع دکتری را داشته و به سفارت این کشور ارائه نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دکتری در استرالیا لطفا کلیک نمایید.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا برای بسیاری افراد مورد توجه قرار می گیرد، چرا که آن ها می خواهند با تحصیل در این دانشگاه ها، چشم انداز بسیار روشنی برای آینده شغلی و زندگی خود ترسیم نمایند. اتفاقا کشور استرالیا دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی دنیا بوده و دانشگاه های آن همواره بهترین رتبه ها را در لیست های منتشره شده توسط مراکز مختلف به خود اختصاص می دهند. نکته جالب اینکه با توجه به جمعیت نسبتا پایین بومیان این کشور نسبت به مساحت بسیار زیاد آن، سیستم آموزشی این کشور بر مبنای دانشجویان بین المللی طراحی شده و همین دلایل باعث شده همواره رتبه های سوم یا چهارم بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در بین کشورهای دنیا به خود اختصاص دهد. این کشور با برخورداری از بیش از ۲۰ هزار رشته تحصیلی در ۱۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی از اولین و مهمترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی جهت تحصیل مهندسی کشاورزی در دنیا به شمار می رود.

مهندسی کشاورزی در استرالیا - برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

نام ۵ شهر این کشور در میان ۳۰ شهر برتر دنیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی به چشم می خورد که این می تواند نکته بسیار مثبتی برای دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا باشد. در هر صورت در مورد برترین دانشگاه ها برای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا، هر ساله و به وسیله موسسات معتبری، لیست برترین دانشگاه های جهان بر اساس پارامترهای مختلفی از قبیل تعداد دانشجوی بین المللی، تعداد هیئت علمی بین المللی، وجود بورسیه های تحصیلی، نسبت استاد به دانشجو، انتشار کتب و مقالات علمی و… در دسترس عموم قرار می گیرد. بر اساس آخرین لیست منتشر شده توسط وب سایت معتبر QS برترین دانشگاه های این کشور به منظور تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

QS World University ranking 2021  University.No
31The Australian National University1
40The University of Sydney2
41The University of Melbourne3
44(The University of New South Wales (UNSW Sydney4
46The University of Queensland5
55Monash University6
92The University of Western Australia7
106The University of Adelaide8
197 (The University of Newcastle, Australia (UON9
214Macquarie University10
217Curtin University11
303Griffith University12
398La Trobe University13
474Western Sydney University14

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه دانشگاه های استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا را می توان همان تمکن مالی لازم برای ارائه به سفارت این کشور به منظور دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در نظر گرفت. متقاضیان مهاجرت به استرالیا یا هر کشور دیگری بایستی بر اساس روشی که برای مهاجرت خود انتخاب می کنند، تمکن مالی لازم را به منظور تامین هزینه های آن روش فراهم نموده و به سفارت استرالیا یا کشور مربوطه ارائه نمایند. درباره مهاجرت تحصیلی که جزو بهترین روش های مهاجرت به استرالیا و دیگر کشورهای دنیا به شمار می رود، متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا بایستی نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا در بر گیرنده هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه مورد نظر و هزینه های زندگی فرد در این کشور برای طول دوره یک سال خواهد بود. استرالیا در موضوع مهاجرت تحصیلی جزو کشورهای انگلیسی زبان یا مستلزم پرداخت هزینه بوده و در مقایسه با کشورهای به اصطلاح تحصیل رایگان، متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا بایستی حدودا ۲ برابر تمکن مالی لازم را در نظر داشته باشند.

مهندسی کشاورزی در استرالیا-هزینه های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

هر چند به طور قطع در صورت قیاس با سطح کیفی زندگی و آموزش در استرالیا می توان گفت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور چندان غیر معقول نمی باشد. البته متقاضیان تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا مانند سایر رشته ها در دوران دانشجویی اجازه کار پاره وقت و دانشجویی به میزان ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته را داشته و از این طریق امکان تامین بخش اعظمی از هزینه های زندگی برای آن ها مهیا خواهد بود. همچنین همان طور که اشاره شد، با ارائه رزومه قوی و شرایط مناسب دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه های تحصیلی بخش اعظمی از هزینه های تحصیل خود را نیز تامین نمایند. هزینه های زندگی در استرالیا به صورت ماهیانه و برای یک نفر، حدود ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار استرالیا برآورد شده است. هزینه های شهریه دانشگاه های استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف مهندسی کشاورزی در استرالیا، در جدول زیر قابل مشاهده می باشد.

ردیفمقطع تحصیلیهزینه های تحصیل سالیانه
۱کارشناسیاز ۲۰ هزار دلار استرالیا به بالا
۲کارشناسی ارشداز ۱۵ هزار دلار استرالیا به بالا
۳دکتریاز ۱۵ هزار دلار استرالیا به بالا

جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه بورسیه تحصیلی استرالیا مقاله تنظیم شده در این زمینه را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا آن قدر زیاد بوده که موجب شده تعداد بسیاری از دانشجویان بین المللی در جهان، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند. به همین خاطر کشور استرالیا با داشتن بیشترین دانشجویان بین المللی پس از آمریکا و انگلیس، رتبه سوم از این منظر را در اختیار دارد. این موضوع قطعا بی دلیل نبوده و مزایای تحصیل در استرالیا موجب رقم زدن این اتفاق بسیار مثبت برای این کشور شده است. از آنجا که در این راه مهاجرت تحصیلی مد نظر افراد قرار داشته، می توان به عنوان اولین و مهمترین مزیت تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا، سطح بالای سیستم آموزشی و امکانات به روز دانشگاه های این کشور را نام برد. همچنین ارائه برنامه های آموزشی متنوع و بسیار گسترده به زبان انگلیسی که شامل بیش از ۲۲ هزار عنوان در حدود ۱۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی این کشور بوده، امکان انتخاب را برای متقاضیان تسهیل می نماید.

همان طور که اشاره شد، در آخرین رده بندی برترین دانشگاه های جهان که توسط سایت معتبر QS منتشر شده، تعداد ۲۶ دانشگاه و موسسه آموزشی استرالیا رتبه های زیر ۵۰۰ دنیا را به خود اختصاص داده که از این میان ۷ دانشگاه این کشور دارای رتبه زیر ۱۰۰ هستند. این موضوع قطعا اتفاقی نبوده و موید شرایط بسیار مطلوب کیفیت آموزش و تحصیل در این کشور می باشد. شرایط بسیار خوب این کشور در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال در همه زمینه ها و به ویژه کشاورزی نکته دیگریست که می توان به عنوان مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا از آن نام برد. از آنجا که هدف بسیاری از متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا کسب اقامت استرالیا و مهاجرت به این کشور می باشد، این موضوع در کنار مهاجر پذیر بودن این کشور از جمله نکات مثبت تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا به شمار می روند.

مهندسی کشاورزی در استرالیا-مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

از سایر مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم احساس تنهایی و غربت به دلیل وجود دانشجویان و مهاجران فراوان از کشورهای مختلف از جمله ایران
  • بهره مندی از ویژگی های یک سیستم آموزشی پیشرفته، به روز و با کلاس جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه های مناسب تر نسبت به کشورهای آمریکا و انگلیس
  • وجود بورسیه های تحصیلی متعدد و فراوان به دلیل حمایت دانشگاه ها و دولت استرالیا از پژوهش های علمی
  • امکان اجازه کار دانشجویی و پاره وقت با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا
  • آب و هوای معتدل و بی نظیر استرالیا
  • امکان بهره مندی از تفریحات و سرگرمی های فراوان موجود در استرالیا
  • تجربه زندگی در کشوری که تفریح و کار در آن به یک اندازه اهمیت دارد
  • امکان گشت و گذار و بازدید از مناظر طبیعی بکر و منحصر به فرد استرالیا در جهان
  • امکان یافتن شغل در این کشور و یا سایر کشورهای توسعه یافته دنیا و اخذ اقامت آن ها
  • تحصیل به عنوان مهندس کشاورزی در استرالیا، یکی از کشورهای پیشرو جهان در زمینه کشاورزی با بازار و کسب و کار بسیار مطلوب

معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا

معایب تحصیل مهندس کشاورزی در استرالیا نیز مواردی است که حتما بایستی توسط متقاضیان محترم در نظر گرفته شده و با جمع بندی کامل و صحیح، از طریق در نظر گرفتن ویژگی های شخصی و خانوادگی خود، نسبت به اتخاذ بهترین تصمیم برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند. از این جهت که مانند هر موضوع دیگری، مهندسی کشاورزی در این کشور نیز در کنار مزایای متعددی که ذکر شد، قطعا چالش ها و مشکلاتی به دنبال داشته که اگر در نظر گرفته نشوند، موجب صدمات مالی، از دست رفتن زمان و به ویژه مشکلات روحی فراوانی خواهد شد. از آنجا که یکی از مهمترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ارائه تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل می باشد، این موضوع را می توان با توجه به بالا بودن هزینه ها در این کشور از اولین معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا نام برد.

هر چند هزینه ها در مقایسه با کیفیت و سطح زندگی و تحصیل، مناسب به نظر رسیده اما با توجه به تفاوت نرخ ارز به ویژه در سال های اخیر، بسیاری از افراد دچار چالش های جدی شده اند. از دیگر چالش های تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا می توان به لزوم یادگیری و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر اشاره نمود. موضوع دیگری که گاهی اوقات برای متقاضیان تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا مشکل ساز شده، دوری بسیار زیاد این کشور از سایر کشورهای دنیا بوده که مشکلاتی را برای رفت و آمد افراد ایجاد می کند. در نتیجه همان طور که مشاهده می شود تحصیل در یک کشور توسعه یافته از جمله تحصیل مهندسی کشاورزی استرالیا، یک موضوع عاری از مشکل نبوده و نیز با توجه به روز شدن هر ساله قوانین آموزشی و مهاجرتی، توصیه می شود متقاضیان عزیز تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا، آگاهی های لازم را کسب نمایند. از دیگر معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود حساسیت بسیار بالا در این کشور در مورد شرایط سنی افراد متقاضی شغل
  • دوری از خانواده، دلتنگی و تنهایی و مواجهه با فرهنگ نا مانوس و جدید

مهندسی کشاورزی در استرالیا

نتیجه گیری

مهندسی کشاورزی در استرالیا نه تنها در این کشور بلکه در اغلب کشورهای توسعه یافته دنیا، جزو رشته های بسیار خوب و دارای فرصت های شغلی فراوان به شمار می رود. به خصوص در استرالیا که صنعت کشاورزی یکی از پایه های اقتصادی این کشور بوده و هر ساله تعداد زیادی از رشته های مهندسی کشاورزی در این کشور، لیست فرصت های مشاغل مورد نیاز این کشور را تشکیل می دهند. در کنار این موارد برخورداری از یک نظام آموزشی بسیار قوی مبتنی بر ارائه برنامه های آموزشی به صورت بین المللی، یکی از مهمترین نکات مثبت کشور استرالیا می باشد. در نتیجه با توجه به مهاجر پذیر بودن این کشور، تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا و یا حتی سایر رشته ها، یک راه مهاجرتی بسیار خوب برای داشتن آینده ای روشن در کار و زندگی برای افراد واجد شرایط به شمار می رود.

از مهمترین مزایای تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور می توان به تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر در سطح بین المللی، وجود بورسیه های متعدد تحصیلی از سوی دانشگاه ها و دولت این کشور، ارائه برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی و همچنین وجود فرصت های شغلی فراوان در استرالیا در حوزه کشاورزی، اشاره نمود. از معایب تحصیل مهندسی کشاورزی در استرالیا نیز می توان به هزینه های نسبتا بالای تحصیل و زندگی و مسیر طولانی این کشور نام برد. در نهایت با توجه به تغییر مداوم قوانین مهاجرتی و آموزشی، توصیه می شود متقاضیان عزیز تحصیل و یا کار مهندسی کشاورزی در استرالیا، پیش از هر گونه اقدامی با افراد دارای صلاحیت مشورت نمایند. موسسه “آریانا اپلای” با داشتن سوابق درخشان در امور مهاجرتی، دارا بودن مجوز کاریابی بین المللی از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو از وزارت علوم، مفتخر است همواره با مشاورین مجرب خویش و بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرتی، در کنار عزیزان متقاضی مهاجرت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا