Search
Close this search box.

آشنایی با ویزای استارت آپ استرالیا

خانه » مهاجرت کاری » آشنایی با ویزای استارت آپ استرالیا
ویزای استارت آپ استرالیا

شرایط ویزای استارت آپ استرالیا

Introduction to Australian Startup Visa

کشور استرالیا همواره در زمینه جذب افراد خلاق و نخبه پیشتاز بوده است. وجود استارت آپ ها به عنوان مفاهیمی نوظهور در اقصی نقاط دنیا معادلات ثبت شرکت ها و کارآفرینی را با متغیر هایی نوین مواجه ساخته است. کشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. استارت آپ ها به عنوان شرکت های دارای ایده های نو معمولا به عنوان شرکت های دانش بنیان شناخته می شوند.

به عبارت دیگر، شرکت های دانش بنیان نیاز مند سرمایه به مراتب کمتری در مقایسه با شرکت های معمول هستند. این در حالی است که انتظار رشد و سود آوری برای استارت آپ ها با توجه به ایده های نوین آنها بیشتر از شرکت های رایج وجود دارد.

اخذ ویزای استرالیا و به دنبال آن اقامت دائم استرالیا از جمله مواردی است که با ثبت استارت آپ می توان به آن دست یافت. معمولا افرادی که از روش های مختلف مهاجرتی وارد خاک استرالیا می شوند، درصدد دریافت اقامت دائم این کشور می باشند. به همین علت مهاجرت از طریق ویزای استارت آپ استرالیا می تواند روشی بسیار مناسب به حساب بیاید. با ویزای استارت آپ استرالیا می توان به مدت ۴ سال در این کشور اقامت نمود. ولی، بعد از گذشت ۳ سال، فرد متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست نماید.

شرایط ویزای استارت آپ استرالیا

اگر قصد مهاجرت از طریق راه اندازی استارت آپ در استرالیا را دارید، در ابتدا بایستی شرایط اخذ ویزا استارت آپ را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای آن اقدام نمایید. مواردی نظیر سن کمتر از ۴۵ سال ، وجود دانش زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی، وجود کسب و کاری موفق و تعهد به موارد مالی در میان سایر فاکتورهای لازم به چشم می خورند.

برای آشنایی با روش های سرمایه گذاری در استرالیا این مقاله را مطالعه نمایید: سرمایه گذاری در استرالیا

علاوه بر موارد فوق، طرح استارت آپ استرالیا بایستی با قوانین این کشور مطابقت داشته باشد. در مقایسه با برنامه کارآفرینی استرالیا که حداقل نیازمند ۲۰۰ هزار دلار می باشد، برای برنامه استارت آپ استرالیا پشتوانه مالی مورد نیاز نمی باشید.
پیشنهادات یا پروپوزال ها توسط اداره مهاجرت و سازمانهای دولتی استرالیا بررسی می شود. هدف دولت استرالیا متمرکز نمودن فعالیت های کارآفرینان و استارت آپ ها در جنوب استرالیا می باشد. به همین علت مهاجرت استارت آپ به استرالیا با عنوان ویزای استارت آپ استرالیای جنوبی یا SISA نیز شناخته می شود.

چه افرادی واجد شرایط دریافت ویزای استارت آپ هستند؟

در درجه نخست، اگر قصد مهاجرت استارت آپ استرالیا را دارید بایستی دارای ایده ای نو با پتانسیل سود آوری بالا داشته باشید. حوزه های کاری رشته های مهندسی، فناوری، علوم در رابطه با برنامه استارت آپ استرالیا در اولویت می باشند.

افرادی که برای ویزای استارت آپ در کشور استرالیا در خواست می نمایند بایستی شرایطی بر اساس قوانین استرالیا داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  1. وجود سابقه شغلی مرتبط با ایده استارت آپ برای مدت حداقل سه سال
  2. توانایی انتقال مهارت های لازم به کارکنان استرالیایی
  3. عدم ارتباط نزدیک فامیلی با مدیران و سهامداران شرکت
  4. سن کمتر از ۴۵ سال
  5. ارائه امتیاز مشخصی در آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس یا PTE

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ

در درجه اول بایستی نمایش دهید که شرکت استارت آپ شما در زمینه های مورد نظر وزارت امور داخلی استرالیا به فعالیت خواهد پرداخت. سپس بایستی اعلام نمایید که اولویت شما به کارگیری افراد استرالیایی و کارآفرینی برای این کشور می باشد.
در مرحله بعدی بایستی نمایش دهید که برای جذب کارمندان به تبلیغ و اعلام آگهی پرداخته اید. بدن منظور می توانید آگهی استخدامی تان را از طریق پلتفرم هایی نظیر LinkedIn یا Seek مطرح نمایید. همچنین بایستی گزارشاتی در این زمینه تهیه نمایید.

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای استارت آپ

مثلا اگر هیچ کدام از متقاضیان کار در استارت آپ واجد شرایط نباشند، بایستی علت آن را بیان نمایید. همچنین بایستی نمایش دهید که همه کارمندان استارت آپ در استرالیا به میزان کافی با توجه به عرف بازار دارای درآمد هستند.موارد فوق به شکل ضمنی در راستای اقدام برای راه اندازی استارت آپ استرالیا وجود دارند. اما شرکت استارت آپ پیشنهادی شما بایستی توسط مراجع قانونی استارت آپ استرالیا مورد تایید واقع شود. بدین منظور بایستی حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشید.

  • دریافت حداقل ۵۰ هزار دلار استرالیا به عنوان سرمایه گذاری اولیه از مراکز سرمایه گذاری معتبر استرالیا. این شرط معمولا به عنوان الزامات ESVCLP نام برده می شود.
  • دریافت گواهی Accelerating Commercialization Grant که مخصوص استارت آپ های استرالیا می باشد و با عنوان الزامات AGG شناخته می شود.

در درجه نخست متقاضیان برنامه استارت آپ استرالیا بایستی الزامات فوق را داشته باشند. البته طرح پیشنهادی استارت آپ بایستی به گونه ای باشد که قادر به هماهنگی با سایر برنامه های کارآفرینی و ثبت شرکت در استرالیا نداشته باشد. به عبارت دیگر ایده استارت آپ بایستی کاملا جدید بوده و از شرکت های فعلی موجود کپی برداری نکرده باشد.

پس از وجود موارد فوق و بررسی های صورت گرفته توسط اداره کسب و کار و وزارت داخلی استرالیا و همچنین بررسی مواردی مانند گواهی پزشکی و عدم سوء پیشینه می توانید برای ویزای اقامت موقت استرالیا اقدام نمایید.

مدت زمان و هزینه های دریافت اقامت استرالیا از طریق استارت آپ

بر خلاف ویزاهای ثبت شرکت و کارآفرینی در استرالیا که نیازمند حداقل ۲۰۰ هزار دلار می باشد، برنامه استارت آپ استرالیا نیازمند وجود سرمایه اولیه چندانی نمی باشد و در حال حاضر وزارت امور داخلی داخلی استرالیا حمایت مالی از ایده های نو در قالب برنامه استارت آپ را بر عهده دارد. البته، همانطور که بیان شد، ترجیح دولت استرالیا در حال حاضر برای ثبت استارت آپ ها ایالت استرالیای جنوبی می باشد.

مدت زمان و هزینه های دریافت اقامت استرالیا از طریق استارت آپ

هزینه در خواست پروسه ویزا نیز طبق اعلام وب سایت مهاجرت استرالیا ۳۱۰ دلار به ازای فرد اصلی می باشد. این هزینه هنگام درخواست وقت سفارت بایستی به شکل آنلاین پرداخت شود.
در رابطه مدت زمان بررسی مدارک و مراحل استارت آپ زمان مشخصی ارائه نشده است. ولی می توان بیان کرد که پروسه بررسی استارت آپ به طور کلی یک فرآیند آهسته می باشد. طول دقیق آن نیز بستگی زیادی به انواع مدارک ارائه شده و حوزه فعالیت استارت آپ خواهد داشت.

مزایای ویزای استارت آپ استرالیا

در مرحله نخست، دریافت اقامت استرالیا به شکل موقت ۴ ساله از جمله مزایای ویزای استارت آپ استرالیا می باشد. پس از گذشت سه سال از مجمعع ۴ ساله این ویزا می توانید برای اقامت دائم استرالیا و سپس برای پاسپورت استرالیایی اقدام نمایید. به عبارت دیگر، اگر قصد دریافت اقامت دائم استرالیا از روش های قانونی را دارید برنامه استارت آپ استرالیا از گزینه های مناسب پیش روی شما خواهد بود.

مزایای ویزای استارت آپ استرالیا

علاوه بر این، راه اندازی استارت آپ استرالیا یعنی پیاده سازی ایده ای نوین با قابلیت سود آوری بالا که با توجه به موقعیت جغرافیایی استرالیا در مقایسه با سایر کشور ها و همچنین بازار پر استعداد در داخل استرالیا می تواند مزایای مالی زیادی را به همراه داشته باشد.
نکته مهم بعدی عدم نیاز به وجود سرمایه اولیه مانند ویزای ثبت شرکت در استرالیا است. به همین علت برنامه استارت آپ استرالیا برای افرادی که دارای ایده های نوین بوده ولی سرمایه چندانی در اختیار ندارند مناسب است.

معایب اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق استارت آپ

از بزرگترین معایب برنامه استارت آپ استرالیا می توان به طولانی بودن زمان بررسی در خواست های مختلف اشاره کرد. از سوی دیگر در حال حاضر دولت استرالیا تمرکز شرکت های استارت آپ و برنامه های مشابه را روی ایالت استرالیای جنوبی قرار داده است. این بدان معناست که در حال حاضر امکان ثبت استارت آپ در شهر های دیگر پایین می باشد. این قانون تا حدود ۲ سال آینده نیز پا برجا می باشد.

مزایای ویزای استارت آپ استرالیا

از سوی دیگر حمایت دولت از ایده های خارجی برای برنامه استارت آپ استرالیا با نظر مردم استرالیا هماهنگی چندانی نداشته و عده زیادی بر این باور هستند که این برنامه منجر به پرورش ایده های داخلی استرالیا نخواهد شد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال دریافت اقامت دائم استرالیا هستید ولی سرمایه چندانی ندارید، برنامه استارت آپ استرالیا گزینه مناسبی می باشد. زیرا با دریافت این ویزا می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید. از سوی دیگر بایستی مراحل مختلفی را برای بررسی و مورد تایید قرار گرفتن توسط مقامات استرالیایی را طی کنید. حمایت دولت استرالیا از طرح های نوین و وجود پتانسیل های بالا برای کسب کار های جدید در استرالیا نیز از جمله نکات موجود در برنامه استارت آپ می باشد.

جهت آشنایی با نحوه زندگی در استرالیا می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: زندگی در استرالیا

با توجه به این که بررسی مدارک و مراحل مختلف برنامه استارت آپ استرالیا نیازمند زمان می باشد، از این پروسه به عنوان فرآیندی آهسته یاد می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مجرب آریاناپارس تماس حاصل نمایید.

مشاورین آریاناپارس آماده پاسخگوی به سئوالات شما به صورت رایگان می باشند، چنانچه هر سوالی در زمینه کشور استرالیا و پروسه های دیگر داشتید با ما در تماس باشید. توصیه می کنیم اگر قصد زندگی در کشور استرالیا را پیش از این دارید مقاله مهاجرت به استرالیا را مطالعه فرمائید.

فایل pdf مقاله شرایط ویزای استارت آپ استرالیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا