Search
Close this search box.

مهاجرت به ایتالیا

خانه » مهاجرت » مهاجرت به ایتالیا
مهاجرت به ایتالیا

شرایط مهاجرت به ایتالیا

Immigration requirements to Italy

شرایط مهاجرت به ایتالیا در سال های اخیر مورد سوال بسیاری از علاقه مندان به امر مهاجرت قرار گرفته است. ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا کشوری است که در اروپای جنوبی قرار داشته و شهر باستانی رم پایتخت آن می باشد. این کشور یکی از مهمترین قدرت های اقتصادی دنیا محسوب شده و هم اکنون در جایگاه هشتم برترین قدرت های اقتصادی جهان قرار دارد. بسیاری از افراد به خاطر دلایل مختلف سودای مهاجرت به ایتالیا را در سر دارند.

از جمله مهمترین دلایل مهاجرت به ایتالیا توسط افراد مختلف می توان به جاذبه های تاریخی و توریستی ، دانشگاه های خوب و شرایط اقتصادی این کشور اشاره کرد. از جمله بهترین شهرهای توریستی ایتالیا می توان رم، ونیز، فلورانس، میلان، ناپل، ورونا، تورین، بولونیا، جنوا و پروجا را نام برد که هر ساله مقصد محبوب بسیاری از متقاضیان مهاجرت به ایتالیا هستند. به ویژه ناپل که به عنوان شهر جنوبی ایتالیا که بهشت تابستانی گردشگران است.

مهاجرت به ایتالیا

همان طور که اشاره شد پایتخت ایتالیا شهر باستانی رم بوده که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور و معمولا اولین مقصد متقاضیان مهاجرت به ایتالیا نیز می باشد. جمعیت ایتالیا طبق آخرین گزارش ها حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد شده که نزدیک به ۳ میلیون نفر از آن در شهر رم زندگی می کنند. مقر اصلی سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) در این شهر واقع شده است.

شرایط مهاجرت به ایتالیا بر اساس اینکه هر فرد چه شرایط و ویژگی هایی داشته و از چه راهی بخواهد برای مهاجرت به ایتالیا اقدام نماید متفاوت خواهد بود. باید این نکته را در نظر داشت که ایتالیا جزو کشورهای معاهده شینگن بوده و شرایط مهاجرت به ایتالیا تقریبا با شرایط اخذ ویزای شینگن و مهاجرت به این کشورها مشابه می باشد. در ادامه به بررسی راه های مهاجرت به ایتالیا خواهیم پرداخت.

پرچم ایتالیا

یکی از نکات جالب و مشابهت های کشور ایتالیا و ایران مشابهت رنگهای پرچم ایتالیا با رنگ های به کار رفته در پرچم ایران است. اما رنگ های سبز و سفید و سرخ در پرچم ایتالیا به صورت عمودی به کار رفته و تفسیرهای متفاوتی از آنها ارائه می شود. مثلا در برخی منابع مفاهیمی که به این رنگ ها نسبت داده شده، رنگ سبز را نماد دشت ها و تپه های سرسبز این کشور، رنگ سفید را نماد قله های پوشیده از برف رشته کوه آلپ در این کشور و رنگ سرخ را نماد خون های ریخته شده در جنگ های استقلال طلبانه ایتالیا دانسته اند. اما تعابیر مذهبی در مورد این رنگ ها رنگ سبز را سمبل امید، رنگ سفید را سمبل ایمان و رنگ سرخ را سمبل نیکوکاری که به عنوان سه ارزش الهی شناخته شده، تفسیر می کنند.

مهاجرت به ایتالیا - پرچم ایتالیا

راه های مهاجرت به ایتالیا

راه های مهاجرت به ایتالیا بر اساس هدف و شرایط هر متقاضی مهاجرت به این کشور متفاوت می باشد. از آنجایی که این کشور در کشورهای حوزه شینگن قرار داشته، برای مهاجرت به ایتالیا باید ویزای شینگن اخذ شود. دریافت ویزای شینگن امری سخت و پیچیده بوده اما نشدنی نمی باشد.

با توجه به وجود انواع راه های مهاجرت به ایتالیا، اگر متقاضیان بر اساس شرایط و هدف خود بهترین راه را انتخاب نموده و مدارک و پیش نیازهای لازم را به درستی فراهم کنند، اخذ ویزای شینگن و مهاجرت به ایتالیا دور از دسترس نخواهد بود. بنابراین بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا برای هر فرد متفاوت خواهد بود. هر یک از راه های مهاجرت به ایتالیا ضوابط و قوانین مربوط به خود را داشته و مدارک مورد نیاز نیز برای هر روش متفاوت است.

از جمله مهمترین راه های مهاجرت به ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره نمود که در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت:

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل را شاید بتوان راحت ترین و شدنی ترین راه مهاجرت به ایتالیا به شمار آورد. در حال حاضر نیز در بین کشورهای جنوب اروپا دانشجویان زیادی از ایران وجود داشته که اقدام به مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل نموده اند. وجود دانشگاه های متعدد با رنکینگ خوب در سایت های معتبر، هزینه های زندگی و تحصیل مناسب و امکان اخذ بورسیه های تحصیلی از جذاب ترین دلایل مهاجرت تحصیلی ایتالیا محسوب می شود.

مهاجرت به ایتالیا-مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

در آخرین رده بندی برترین دانشگاه های جهان توسط سایت معتبر QS تعداد ۱۲ دانشگاه این کشور در رتبه های زیر ۵۰۰ دنیا قرار داشته و این موضوع موید سطح علمی بالای این دانشگاه ها، نظام و امکانات آموزشی با کیفیت و شرایط مناسب تحصیل برای دانشجویان می باشد. در نتیجه این کشور مهمترین پارامتر که همانا تحصیل در یک دانشگاه معتبر بین المللی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده را دارا می باشد.

از سوی دیگر ایتالیا جزو کشورهای اصطلاحا تحصیل رایگان محسوب شده به طوری که برآیند یا مجموع هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بر اساس دانشگاه مورد نظر و رشته منتخب، به میزان حدود ۸ تا ۱۲ هزار یورو در سال برآورد می گردد. همچنین مانند اغلب کشورهای دنیا که تحصیل به زبان رسمی شان رایگان بوده، تحصیل به زبان ایتالیایی در این کشور کاملا رایگان در نظر گرفته شده و علاوه بر آن وجود بورسیه های متعدد باعث شده شرایط مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل متقاضیان تسهیل گردد.

به عنوان نمونه در این کشور کمک هزینه تحصیلی با عنوان بورسیه استانی DSU تعریف شده که در اغلب دانشگاه های این کشور به دانشجویان کشورهایی که با مشکلات اقتصادی، جنگ و… رو به رو هستند، تعلق می گیرد. این کمک هزینه از اسکان و تغذیه رایگان تا مبلغ ۵۰۰۰ یورو در سال را بر اساس تعداد متقاضیان و شرایط آن ها پوشش می دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در ایتالیا، لطفا این مقاله را مطالعه فرمائید : تحصیل در ایتالیا

شرایط مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل

شرایط مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل کاملا وابسته به دانشگاه انتخاب شده، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متقاضی خواهد بود. مثلا در ایتالیا مانند اکثر کشورهای دنیا برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان رسمی خود این کشور یعنی زبان ایتالیایی ارائه می گردد. در نتیجه متقاضیان برای تحصیل در این مقطع علاوه بر الزام داشتن سطح خوبی از زبان ایتالیایی می توانند از مزیت تحصیل کاملا رایگان نیز بهره مند شوند.

اما در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز ارائه شده و دانشجویان امکان بهره مندی از بورسیه استانی DSU و سایر بورسیه ها را نیز در صورت داشتن شرایط خواهند داشت. در همه مقاطع بر اساس برنامه تحصیلی امکان کار دانشجویی از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته و به صورت پاروه وقت برای دانشجویان مهیا بوده و می توان بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را از این طریق تامین نمود.

مهاجرت به ایتالیا-شرایط مهاجرت به ایتالیا برای تحصیل

علاوه بر این موارد مانند اغلب کشورهای اروپایی اجازه بردن همراه با سخت گیری هایی مواجه بوده و معمولا از مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر و بعد از یک ترم یا بیشتر فراهم خواهد بود. در نتیجه همان طور که مشاهده می شود تحصیل در ایتالیا می تواند یک روش مهاجرتی مناسب بوده چرا که یکی از گروه هایی که برای یافتن کار در هر کشور شانس بالایی دارند، فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور مربوطه می باشند. بنابراین مهاجرت تحصیلی ایتالیا در صورت داشتن شرایط مناسب دور از دسترس نخواهد بود.

بدین منظور متقاضیان باید موفق به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شوند. اولین و مهمترین گام در برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در این کشور خواهد بود. پس از آن متقاضیان می بایست با فراهم نمودن سایر مدارک مورد نیاز به سفارت ایتالیا مراجعه نموده و درخواست ویزای تحصیلی نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی ایتالیا لطفا کلیک نمایید. 

آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی از منظرهای گوناگون برای مهاجرت به ایتالیا مفید و موثر خواهد بود. برای مهاجرت و اقامت دائم به هر کشوری افراد نیازمند داشتن شغل و حضور در بازار کار آن کشور خواهند داشت. یکی از مهمترین فاکتورهای ورود به بازار کار هر کشور از جمله ایتالیا، آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم مردم آن و یادگیری زبان ایتالیایی خواهد بود.

علاوه بر موضوع یافتن شغل و ورود به بازار کار کشور این کشور، همان طور که اشاره شد ایتالیا جزو کشورهای اصطلاحا تحصیل رایگان محسوب شده و همچنین برنامه های تحصیلی در دوره کارشناسی در این کشور به زبان ایتالیایی ارائه می شوند. در نتیجه آن دسته از متقاضیانی که آموزش زبان ایتالیایی را دیده و به خصوص مدرک آن را اخذ نمایند، امکان تحصیل کاملا رایگان در این کشور برای آن ها میسر خواهد شد. مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان بسیار سخت بوده و افراد باید حداقل هایی از زبان ایتالیایی را فرا بگیرند.

مهاجرت به ایتالیا-آموزش زبان ایتالیایی

معتبرترین مرکز آموزش زبان ایتالیایی مدرسه ایتالیایی هاست که زیر نظر سفارت این کشور در تهران فعالیت می کند. نکته جالب توجه این است که زبان ایتالیایی صرفا زبان رسمی کشور ایتالیا نبوده و کشورهای ایتالیایی زبان متعددی در دنیا وجود داشته که زبان رسمی آن ها ایتالیایی بوده یا بخش اعظمی از مردم آن به زبان ایتالیایی تکلم می کنند. علاوه بر ایتالیا مناطقی که زبان رسمی آن ها ایتالیایی بوده شامل سوئیس، سان مارینو و شهر واتیکان هستند.

همچنین برخی از مناطق کشورهای کرواسی و اسلوونی نیز این زبان را به عنوان زبان رسمی خود معرفی نموده اند. جمعیت نسبتا قابل ملاحظه ای نیز در کشورهای آلبانی، آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بوسنی و هرزگوین، برزیل، کانادا، کاستاریکا، کرواسی، مالتا، مصر، اریتره، فرانسه، آلمان، لیبی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، پاراگوئه، فیلیپین، پورتوریکو، رومانی، عربستان سعودی، اسلوونی، تونس، امارات متحده‌ی عربی، بریتانیا، ایالات‌متحده و ونزوئلا ایتالیایی زبان هستند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار را می توان مانند بیشتر کشورها، مناسب ترین و کم هزینه ترین روش مهاجرت دانسته که مزیت های پرشماری نیز دارد. اما تنها راهی که برای مهاجرت کاری به ایتالیا وجود دارد، داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای معتبر ایتالیایی می باشد. البته این امر به واسطه قوانین خاصی که در مورد به کارگیری نیروهای مورد نیاز کارفرماها در کشورهای اتحادیه اروپا وضع شده، فرآیند مشکل و پیچیده ای به شمار می رود.

مهاجرت به ایتالیا-مهاجرت به ایتالیا از طریق کار

عموما قانون جذب نیروی کار در ایتالیا همان قانون جذب نیروی کار در اتحادیه اروپا بوده و از این قرار است که کارفرما می بایست نیازمندی نیروی کاری خود را به مدت ۳ هفته تا ۳ ماه در مراکز و سایت های کاریابی معتبر اتحادیه اروپا آگهی نماید. اگر چنان چه فردی از شهروندان این کشور و یا سایر ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا متقاضی اخذ آن موقعیت شغلی نباشد، آنگاه اجازه بررسی پرونده متقاضیان سایر کشورها بررسی شده که معمولا ایرانی ها به دلایل مختلف از شانس پایین تری برخوردار هستند. اما در صورتی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا برای کار این امکان را داشته باشد، می تواند از مزایای متعددی بهره مند شود که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

  • کم هزینه ترین راه مهاجرت به ایتالیا (مانند روش تحصیلی نیاز به پرداخت هزینه ندارد)
  • امکان دریافت حقوق و دستمزد مناسب
  • امکان صدور ویزای برای متقاضی، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی در کوتاه ترین زمان ممکن
  • برخورداری از حقوق کامل شهروندی در ایتالیا برای فرد متقاضی و خانواده اش
  • امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا پس از ۳ تا ۵ سال کار مداوم و پرداخت حق بیمه و مالیات
  • بهره مندی از خدمات درمانی ایتالیا با هزینه پایین برای فرد متقاضی و خانواده اش
  • بهره مندی از مزایای ویزای شینگن و امکان رفت و آمد به سایر کشورهای عضو معاهده شینگن
  • امکان بازدید از جاذبه های بی نظیر ایتالیا و سایر کشورهای عضو شینگن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره  اقامت ایتالیا لطفا کلیک نمایید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های مهاجرت به ایتالیا بوده که بیشتر مناسب افرادی است که از تمکن مالی خوبی برای این کار برخوردار بوده و یا سابقه مدیریت اقتصادی و یا کارآفرینی داشته باشند. روش های متفاوتی برای سرمایه گذاری در ایتالیا وجود داشته که از آن جمله می توان روش سرمایه گذاری مستقیم (Investment) یا روش ثبت شرکت را نام برد.

همان طور که اشاره شد ایتالیا به عنوان هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا و عضو گروه جی ۸ (۸ کشور بزرگ صنعتی دنیا) می تواند زمینه ساز مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. اما در چندسال اخیر و با بحران مالی اروپا در سال ۲۰۰۸ این کشور نیز دچار مشکلات متعدد اقتصادی شده و بدنبال ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مناسب و حساب شده برای اجرای برنامه های صحیح کارآفرینی و اقتصادی می باشد.

مهاجرت به ایتالیا-مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به ایتالیا از روش سرمایه گذاری مستقیم شامل ۳ نوع برنامه ۲ میلیون یورویی در اوراق قرضه دولت ایتالیا، ۲ میلیون یورویی در سهام شرکت های ایتالیایی و ۱ میلیون یورویی در پروژه های منافع عمومی (غیر قابل بازگشت) می شود. در مورد مهاجرت به ایتالیا از طریق خرید ملک و یا مهاجرت به ایتالیا از طریق اجاره ملک باید به این موضوع واقف بوده که صرفا خرید ملک و یا اجاره آن منجر به دریافت اقامت حتی موقت و یا مهاجرت به ایتالیا نخواهد شد.

اما خرید ملک در ایتالیا می تواند مانند بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک راه سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. در صورتی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا بخواهد با خرید ملک در این کشور سرمایه گذاری نماید، این امکان برای وی مهیاست و می بایست با ویزای توریستی وارد این کشور شده و برنامه مورد نظر را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی ایتالیا لطفا کلیک نمایید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت اما با هزینه های پایین تر نیز امکان پذیر می باشد. حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت ۲۰۰ هزار یورو خواهد بود. به واسطه حمایت های مختلف دولت ایتالیا از سرمایه گذاران بین المللی مانند کاهش مالیات، ساده سازی فرآیند اداری و اخذ مجوزهای مربوطه بسیاری از شرکت های مختلف از کشورهای مختلف دنیا در این کشور کارآفرینی کرده و وارد بازار کسب و کار ایتالیا شده اند.

در این پروسه مانند سایر کشورهای اروپایی متقاضی مهاجرت به ایتالیا که سابقه مدیریت اقتصادی و کارآفرینی داشته می تواند با ارائه طرح توجیهی (Business Plan) مناسب و به کارگیری چند شهروند ایتالیایی، پرداخت حقوق و بیمه به آن ها مجوز ثبت شرکت خود و فعالیت در بازار این کشور را کسب نماید.

مهاجرت به ایتالیا - مهاجرت به ایتالیا از طریق ثبت شرکت

از جمله مزایای سرمایه گذاری در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری در یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا به ویژه در بخش صنعت و گردشگری
  • دارای یک نظام صادرات قدرتمند و با تنوع
  • برگزاری بسیاری از نمایشگاه های تجاری بزرگ دنیا
  • داشتن زیرساخت های اقتصادی بسیار خوب
  • وجود نیروهای کاری ماهر و مجرب در حوزه صنعت و گردشگری با حقوق پایین
  • ایجاد فرصت های جدید اقتصادی با تغییر برنامه های دولت به دلیل رکود اقتصادی
  • ایجاد اصلاحات در نظام بانکی و بازار کسب و کار و توسعه آن
  • تسهیل شرایط و پایین آوردن هزینه ها برای شروع کسب و کار و سرمایه گذاری
  • دریافت کمترین مالیات ها در حوزه کشورهای اروپایی برای شرکت های کارآفرین
  • امکان دریافت اقامت دائم ایتالیا برای شخص اصلی و خانواده وی در صورت موفق بودن طرح

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج را می توان یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه های مهاجرت به ایتالیا در نظر گرفت. مانند بسیاری از کشورهای دنیا در صورتی که فردی بتواند با یک شهروند ایتالیایی یا شخصی که دارای تابعیت این کشور است ازدواج نماید، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور برای وی مهیا خواهد بود.

اما نکته ای که در این روش وجود دارد و متقاضیان مهاجرت به ایتالیا باید آن را در نظر داشته باشند، سخت گیری هایی است که در سال های اخیر به واسطه سوء استفاده های متعدد و انجام ازدواج های صوری برای کسب اقامت بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مانند ایتالیا، در نظر گرفته شده است. در نتیجه اثبات امر ازدواج معمولا باید به تایید هر ۲ کشور مبدا و مقصد برسد. در برخی کشورها جنسیت فردی که شهروند کشور مقصد بوده مهم است اما در ایتالیا این موضوع اهمیت چندانی ندارد.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

نکته مهم داشتن شرایط مناسب توسط این فرد بوده که بتواند هزینه های زندگی خود و همسرش را تامین نماید. همچنین اسناد و مدارک ازدواج ۲ نفر بایستی حتما در یک دفترخانه رسمی ثبت شده و ازدواج آن ها کاملا واقعی باشد. اگر شخص متقاضی در ایتالیا سکونت داشته و با یک شهروند این کشور ازدواج نموده، پس از ۶ ماه امکان اخذ تابعیت ایتالیا در صورت احراز شرایط برای وی ممکن خواهد بود.

مهاجرت به ایتالیا - شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

اما اگر متقاضی در خارج از این کشور بخواهد از این طریق مهاجرت به ایتالیا را داشته باشد، امکان درخواست تابعیت در صورت برقراری ازدواج پس از ۳ سال مهیا خواهد بود. همچنین اگر زوجین دارای فرزند شده و یا کودکی را به عنوان فرزند خوانده بپذیرند، مدت زمان دریافت تابعیت ایتالیا به ۵/۱ سال کاهش می یابد. اگر متقاضی مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج در خارج از این کشور بخواهد درخواست خود را مطرح کند، بایستی مدارک ذیل را به سفارت این کشور ارائه نماید:

  • مدارک شناسایی با ترجمه رسمی (شناسنامه، کارت ملی و…)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مراجع ذیربط
  • کپی کامل از همه صفحات گذرنامه دارای اعتبار متقاضی
  • تکمیل فرم درخواست مهاجرت از طریق ازدواج و واریز مبلغ مورد نظر (۲۰۰ یورو) برای بررسی پرونده
  • گواهی ازدواج معتبر و ادامه داشتن رابطه تا پیش از صدور اقامت

مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش

مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش یکی دیگر از روش های مهاجرتی بوده که در سال های اخیر و به ویژه به خاطر افزایش قیمت ارز در کشور ما، روند رو به رشدی نیز داشته است. مهاجرت ورزشی عنوانی است که جهت آن دسته از ورزشکاران، مربیان، داوران و سایر افراد مرتبط با حوزه ورزشی که قصد فعالیت در خارج از کشور خود را دارند، به کار می رود.

تعداد زیادی از کشورهای توسعه یافته دنیا در قوانین مهاجرتی شان ضوابط و شرایطی برای این گروه از افراد در نظر گرفته اند. معمولا در تعاریف ذکر شده متقاضی مهاجرت ورزشی اصطلاحا باید ورزشکار یا فعال ورزشی خوداشتغال محسوب شده و در کشور مقصد به یک درآمد و ثبات مالی مناسبی از این طریق رسیده باشد.

مهاجرت به ایتالیا-مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش

از سایر شرایط حداقلی که متقاضی مهاجرت ورزشی باید داشته باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حداقل ۲ سال کامل در حوزه کاری خود فعالیت مداوم انجام داده باشد.
  • حداقل ۲ سال فعالیت بین المللی در حوزه مربوطه داشته باشد.
  • حداقل ۱ سال تمام خود اشتغالی در حوزه مورد نظر به همراه یک سال فعالیت بین المللی داشته باشد.
  • اثبات تصمیم متقاضی بر اینکه پس از حضور در کشور مقصد به دنبال فعالیت خود اشتغالی بوده و شرایط انجام آن را دارد.

در کشور ایتالیا اما طرحی با عنوان خود اشتغالی وجود نداشته و مهاجرت به ایتالیا از طریق ورزش می تواند با در حوزه مهاجرت کاری به ایتالیا قرار گیرد. به این صورت که به عنوان مثال متقاضی سابقه دار در ورزش حرفه ای در سطح بین المللی با یک باشگاه ایتالیایی قرار داد منعقد نموده و به عنوان انجام فعالیت حرفه ای در حوزه ورزشی در این کشور مشغول به کار شوند.

برای دریافت اطلاعات درباره انواع روش های مهاجرت لطفا کلیک نمایید. 

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی یکی از پرریسک ترین راه های مهاجرت به ایتالیا بوده که مشکلات فراوانی در این مسیر وجود خواهد داشت. از آنجایی که ایتالیا یک کشور شبه جزیره ای در دریای مدیترانه بوده، همواره از این کشور در کنار یونان به عنوان راه ورود به قاره اروپا از مسیرهای غیرقانونی یاد می شود. در این مسیر بعضی پناهجویان ایتالیا را به عنوان مقصد و برخی آن را تنها مسیر ورود به اروپا در نظر می گیرند.

در هر صورت این موضوع شرایط نابسامانی را در امور پناهندگان در این کشور به وجود آورده و موجب شده سخت گیری ها و کنترل های بیشتری در حوزه امر پناهندگی صورت گیرد. در نتیجه با وجود آنکه کشور ایتالیا عضو کنوانسیون ژنو در زمینه حمایت از پناهندگان بوده، اغلب تقاضاهای پناهندگی در این کشور ریجکت شده و علاوه بر شرایط نامناسب اسکان و زندگی در اردوگاه های مختلف، این امر فشار روانی و روحی مضاعفی را به پناهجویان تحمیل می کند.

مهاجرت به ایتالیا-مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

در نتیجه صرف هزینه های گاها گزاف و گذر از مخاطرات فراوان برای افراد هیچ نتیجه ای در بر نداشته و در نهایت رویاهای آن ها بر باد رفته می شوند. مدت زمان ارزیابی تقاضای پناهجویان در ایتالیا عموما ۹ ماه طول کشیده و ممکن است هر نتیجه ای به دنبال داشته باشد. باز هم تاکید می گردد مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی راهی غیرقانونی هم از طرف کشور مبدا و هم کشور مقصد بوده و علاوه بر وجود مخاطرات بسیار و ریسک های فراوان، سودجویی های افراد کلاه بردار و امکان دستگیری و برگشت دادن نیز وجود دارد.

یادآور می شود موسسه “آریانا اپلای” هیچ گونه فعالیتی در این زمینه نداشته و جایگزینی این روش با روش های بهتر و قانونی را پیشنهاد می نماید. تا هنگام تکمیل فرآیند بررسی پرونده متقاضی پناهجویان در این کشور تحت حمایت بوده و از برخی حقوق پناهندگان مانند موارد زیر برخوردار خواهند شد:

  • حق بهره مندی از محل اسکان مناسب (که معمولا به صورت اردوگاه و کمپ می باشد)
  • حق بهره مندی از تغذیه معمولی
  • حق بهره مندی از خدمات بهداشتی و سلامتی و درمانی لازم
  • دریافت حقوق و کمک هزینه پناهندگی
  • حق داشتن مدارک شناسایی و اجازه رفت و آمد
  • و …

وکیل مهاجرت به ایتالیا

وکیل مهاجرت به ایتالیا از آن جهت که این کشور عضو معاهده شینگن بوده و معمولا دریافت ویزای شینگن از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، می تواند بسیار نقش موثر و سازنده ای ایفا نماید. یکی دیگر از دلایل داشتن وکیل مهاجرتی تغییر مداوم قوانین مهاجرت در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیاست. این موضوع باعث شده با تاسف فراوان بسیاری از متقاضیان امر مهاجرت به ایتالیا بدون آگاهی کامل از شرایط و قوانین به روز مهاجرت به ایتالیا اقدام به درخواست و اخذ ویزا نموده و با شکست مواجه می شوند.

مهاجرت به ایتالیا-وکیل مهاجرت به ایتالیا

این موضوع هم از دست رفتن زمان و هزینه های بعضا گزاف را به متقاضی تحمیل نموده و هم سابقه دریافت ویزا به خصوص از نوع شینگن را برای فرد خدشه دار می نماید. موضوع دیگر اینکه برخی افراد ممکن است شرایط و ویژگی های اقدام از انواع راه های مهاجرتی را داشته و بدون بررسی کامل راهی را انتخاب نماید که شرایط پیچیده تری داشته باشد. در نتیجه داشتن وکیل مهاجرتی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از جمله مزایا و سودمندی های اخذ وکیل مهاجرتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • تسریع در فرآیند شروع و پایان پروسه مهاجرت متقاضی
  • بررسی کامل و جزئی شرایط متقاضی و پیشنهاد بهترین گزینه های موجود با توجه به ویژگی های شخصی و خانوادگی متقاضی
  • راهنمایی و مشاوره در طول اجرای همه گام های اخذ ویزا
  • راهنمایی و مشاوره در حوزه تهیه و تکمیل نمودن فرم انواع روش های مهاجرتی
  • آگاهی و اشراف به مجوزها، قوانین و رویدادهای مهاجرتی در کشورهای مختلف
  • پیدا کردن و پیشنهاد بهترین روش برای دریافت اقامت دائم از کشور مورد نظر
  • راهنمایی و مشاوره در مورد قوانین اخذ تابعیت کشور مورد نظر
  • راهنمایی و مشاوره در زمینه کمک به متقاضی برای یافتن کار در کشورهای خارجی
  • راهنمایی و مشاوره در جهت چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف کشور مورد نظر

زندگی در ایتالیا برای ایرانیان

زندگی در ایتالیا برای ایرانیان، چگونگی شرایط زندگی در این کشور و هزینه های زندگی در ایتالیا برای مهاجران، معمولا مباحثی است که ذهن اغلب افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند، به خود مشغول می سازد. باید اذعان نمود همواره زندگی در ایتالیا برای ایرانیان به دلایل مختلف از جمله قرابت فرهنگ ۲ کشور، آب و هوای مشابه و تاریخ و تمدن کهن جذابیت های فراوانی داشته و دارد. درصد قابل توجهی از جمعیت کشور ایتالیا را مهاجران تشکیل داده که خصوصا تعدادشان در شهرهای رم و میلان بسیار بیشتر است.

این افراد با انگیزه های مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا ازدواج وارد این کشور شده و پس از امکان اخذ اقامت، مهاجرت به ایتالیا را برای ادامه زندگی برگزیده اند. البته در سال های اخیر و به واسطه بحران مالی بزرگ اروپا، یکی از کشورهایی که بیشترین آسیب را متوجه خود دیده کشور ایتالیاست. در نتیجه شرایط هر فرد و هدف او از زندگی در ایتالیا باید قبل از هر گونه اقدامی کاملا مشخص باشد.

مهاجرت به ایتالیا - زندگی در ایتالیا برای ایرانیان

مهاجرت به ایتالیا و زندگی در ایتالیا برای ایرانیان آن قدر جذاب بوده که حدود ۵۰ هزار نفری ایرانی در این کشور زندگی می کنند. اما اغلب این افراد کسانی هستند که از تمکن مالی بسیار خوب برخوردارند و یا سال ها قبل به این کشور مهاجرت کرده اند. از نظر قرابت های فرهنگی، پر جنب و جوش بودن مردم، خونگرم بودن ایتالیایی ها و داشتن همه نوع تفریحات و سرگرمی برای هر سلیقه ای، زندگی در ایتالیا برای ایرانیان بسیار جذاب به نظر می رسد.

اما نکته مهم اندیشیدن در مورد نحوه تامین هزینه ها در این کشور است. به عنوان مثال قیمت انرژی و سوخت در ایتالیا بسیار بالا بوده و افرادی که بیش از حد متعارف مصرف کنند، مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. بنابراین پیش از در نظر گرفتن این کشور برای اقامت بهتر است همه جوانب مختلف توسط متقاضی مهاجرت به ایتالیا مورد بررسی قرار گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شهرهای ایتالیا لطفا کلیک نمایید.

شرایط زندگی و بهترین راه مهاجرت به ایتالیا برای ایرانیان

شرایط زندگی در ایتالیا تقریبا مشابه ایران بوده بلکه در برخی موارد هزینه ها بالاتر نیز می باشد. در نتیجه در اولین قدم افراد باید به فکر تامین هزینه های زندگی خود باشند. از آنجایی که مردم این کشور آشنایی کمی با زبان انگلیسی دارند و در برخی موراد حتی توریست هایی که به این زبان صحبت می کنند را به چشم مزاحم می بینند، از مهمترین فاکتورهای مهاجرت به ایتالیا دانستن زبان ایتالیایی خواهد بود. حتی پس از این مورد یافتن شغل در این کشور امری بسیار دشوار بوده و بهتر است افراد مشاغلی را در نظر بگیرند که بازار کار خوبی در ایتالیا برای آن وجود داشته باشد. چرا که قطعا اگر علاوه بر دوری از خانواده و تحمل رنج غربت مشکل دیگری به مشکلات فرد افزوده شود، قطعا آسیب های روحی روانی جدی را برای وی به دنبال خواهد داشت.

مهاجرت به ایتالیا

اما در صورت نداشتن تمکن مالی بالا و عدم امکان سرمایه گذاری در این کشور، بهترین راه مهاجرت به ایتالیا برای ایرانیان مهاجرت تحصیلی خواهد بود. اکثر ایرانیانی که در این کشور زندگی نموده و شرایط خوبی دارند، تاجر فرش و یا سرمایه گذار هستند. اما به واسطه نظام آموزشی با کیفیت و دانشگاه های مرتبط، متقاضیان مهاجرت به ایتالیا می توانند برای اخذ اقامت این کشور، ابتدا برای گذرندان یک دوره تحصیلی اقدام نمایند. با توجه به شرایط خاص بازار کار ایتالیا، بهتر است افراد در صورتی که قصد اخذ اقامت و زندگی در ایتالیا را دارند، رشته ای را برای تحصیل انتخاب نمایند که از آینده شغلی خوبی در این کشور برخوردار باشد. در غیر این صورت به واسطه اعتبار مدارک دانشگاه های ایتالیا، می توانند این مرحله را به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر در نظر بگیرند.

در نهایت زندگی در ایتالیا مزایایی دارد که به برخی از آن ها اشاره می شود :

  • تحصیل با کیفیت بالا و قیمت مناسب
  • زندگی شبانه فوق العاده در ایتالیا
  • فروشگاه های مواد غذایی منحصر به فرد با قیمت مناسب
  • مردم خونگرم و اجتماعی
  • هزینه حمل و نقل پایین
  • داشتن امید به زندگی نسبتا بالا
  • وجود تفریحات و سرگرمی های مختلف برای انواع سلیقه ها

آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟

آیا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟ این سوال نیز همواره در ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور نقش می بندد. در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره نمود که همه چیز به شرایط شخصی و خانوادگی فرد و هدف وی از مهاجرت به ایتالیا بستگی دارد. همان طور که اشاره شد از مهمترین موضوعات در امر مهاجرت و زندگی در کشورهای پیشرفته، مشکل تامین هزینه های زندگی خواهد بود. در نتیجه اولین موضوعی که باید برای مهاجرت به ایتالیا و یا هر کشور دیگری به آن اندیشید، موضوع یافتن شغل و تامین هزینه های زندگی است.

مهاجرت به ایتالیا

برای ورود به بازار کار هر کشوری از جمله ایتالیا، دانستن سطح قابل قبولی از زبان رسمی و اول آن کشور مورد نیاز می باشد. به خصوص در ایتالیا موضوع داشتن سطح خوبی از زبان ایتالیایی بسیار مهم بوده و همان طور که اشاره شد تعداد کمی از مردم با زبان انگلیسی آشنایی داشته و یا با آن صحبت می کنند.

از سوی دیگر با وجود اینکه ایتالیا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بوده و عضو گروه هشت کشور بزرگ اقتصادی دنیا قرار گرفته، اما به واسطه بحران اقتصادی اروپا در سال ۲۰۰۸، این کشور مسیر ریاضت اقتصادی را پیش گرفته و امکان یافتن شغل در آن بسیار سخت شده است. مگر افرادی که بتوانند با داشتن سرمایه مورد نیاز از طریق سرمایه گذاری و یا با داشتن شرایط مورد نظر از طریق ازدواج، مهاجرت به ایتالیا را مد نظر قرار دهند. در نهایت اگر بتوان هزینه های زندگی را تامین نمود، می توان گفت مهاجرت به ایتالیا خوب و مثبت تلقی می شود. چرا که کیفیت زندگی در این کشور نسبت بالا بوده و تعداد نیمی از ۱۱۰ شهر ایتالیا در آخرین پژوهش های صورت گرفته از شرایط خوبی برای زندگی برخوردارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت لطفا کلیک نمایید.

چرا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟

چرا مهاجرت به ایتالیا خوب است؟ و نکاث مثبت ایتالیا برای مهاجرت و زندگی چیست؟ اگر از موضوع دانش زبان ایتالیایی، بحران اقتصادی و یافتن شغل در ایتالیا که در پاراگراف قبلی به آن اشاره شد بگذریم؛ می توان گفت ایتالیا کشور بسیار جذابی برای مهاجرت خواهد بود. این کشور از نظام آموزشی بسیار خوب و دانشگاه های معتبری بهره می برد که از رنکینگ خوبی در نظام بین المللی برخوردار هستند.

از سوی دیگر وجود بورسیه های مختلف تحصیلی و هزینه زندگی و تحصیل نسبتا مناسب در یک نظام آموزشی استاندارد می تواند بسیار سودمند باشد. اگر فرد قصد اقامت در ایتالیا را داشته می تواند رشته هایی را انتخاب کند که از آینده شغلی بسیار خوبی در این کشور برخوردارند. در غیر این صورت می توان این کشور را به عنوان پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر در نظر گرفت.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط بورسیه ایتالیا لطفا کلیک نمایید. 

مهاجرت به ایتالیا

اما سایر دلایل خوب بودن مهاجرت به ایتالیا چیست؟ در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • فرهنگ و آداب و سنن ایتالیا با تاکید ویژه بر جایگاه خانواده به عنوان پایه و اساس فرهنگ این کشور
  • احساس غربت کمتر به واسطه برونگرا بودن و خوش مشرب بودن اغلب شهروندان ایتالیایی
  • آسان بودن رانندگی در این کشور به واسطهوجود بزرگراه های زیاد
  • وجود سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب شامل گزینه های مختلف مانند قطار، اتوبوس، کشتی، مترو و هواپیما
  • شرایط بهداشتی و سلامت بسیار خوب شهروندان این کشور به واسطه داشتن رژیم غذایی معتدل و خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و با کیفیت
  • لذت بردن از وجود حدود نصف آثار میراث فرهنگی دنیا در ایتالیا به همراه جاذبه های طبیعی متعدد و بی نظیر
  • بهره مندی از جاذبه های منحصر به فرد غذاها و دسرهای ایتالیایی

هزینه مهاجرت به ایتالیا

هزینه مهاجرت به ایتالیا یکی از موضوعات و فاکتورهای مهم در مساله مهاجرت بوده که دغدغه بسیاری از متقاضیان امر مهاجرت نیز می باشد. هزینه مهاجرت به ایتالیا کاملا ارتباط مستقیمی با روش مهاجرتی انتخاب شده توسط فرد خواهد داشت. هزینه های مهاجرت به ایتالیا را می توان به سه گروه کلی هزینه سفارت برای دریافت ویزا، هزینه های روش مهاجرتی در نظر گرفته شده و هزینه های زندگی در این کشور تقسیم نمود. البته هزینه های دیگری نیز در این مسیر وجود دارند که تامین آن ها بر عهده فرد متقاضی خواهد بود. هزینه هایی مانند ترجمه رسمی مدارک، هزینه بلیط هواپیما، هزینه رزرو هتل و یا محل سکونت و…در این دسته قرار می گیرند. از آنجایی که کشور ایتالیا عضو کشورهای عضو معاهده شینگن می باشد، هزینه های ویزای این کشور نیز همان هزینه دریافت انواع ویزاهای شینگن خواهد بود.

در صورتی که متقاضی مهاجرت به ایتالیا بخواهد پرونده وی به صورت ویژه و فوری مورد بررسی قرار گیرد، این هزینه حدود ۱۸۵ یورو و در صورت بررسی عادی حدود ۱۵۰ یورو خواهد بود. هزینه تعیین وقت سفارت ایتالیا نیز حدود ۱۵ یورو می باشد. البته متقاضیان عزیز باید این نکته را در نظر داشته باشند که هزینه های مهاجرت به ایتالیا به خصوص هزینه سفارت و ویزا به واسطه بازبینی دوره ای قوانین مهاجرتی و قیمت ارز در کشور ما ممکن است دچار تغییراتی شده و نمی توان در این مورد با قطعیت اظهارنظر نمود. هزینه انواع روش های مهاجرتی نیز بسته به ماهیت آن ها متفاوت است. قطعا کسی که میخواهد از طریق سرمایه گذاری برای مهاجرت به ایتالیا اقدام کند باید هزینه بیشتری نسبت به فردی که می خواهد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را انتخاب کند، در نظر داشته باشد.

مهاجرت به ایتالیا

هزینه سرمایه گذاری و تحصیل در ایتالیا

هزینه های سرمایه گذاری تحصیل و زندگی در ایتالیا تقریبا مشابه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو می باشد. همان طور که اشاره شد سرمایه گذاری در منطقه اتحادیه اروپا اغلب با نام ثبت شرکت شناخته شده و حداقل هزینه لازم برای شروع این کار حدود ۲۰۰ هزار یورو برآورد می گردد. در نتیجه فردی که بخواهد برای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری تمکن مالی ارائه دهد، علاوه بر این میزان باید هزینه های زندگی را هم در نظر داشته باشد. در مورد هزینه های تحصیل می توان گفت از آنجایی که کشور ایتالیا اصطلاحا جزو کشورهای تحصیل رایگان بوده و بورسیه های مختلفی از جمله بورسیه استانی در این کشور ارائه می شود، تحصیل در ایتالیا بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به طوری که می توان گفت با وجود این بورسیه ها و در صورتی که فرد بتواند از کار دانشجویی نیز استفاده کند، تحصیل در ایتالیا در بین کشورهای اروپایی کمترین هزینه را برای متقاضی در پی خواهد داشت.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا به صورت سالیانه از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده در حالی که این مبلغ برای دانشگاه های خصوصی این کشور مبلغی در حدود ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو خواهد بود. بنابراین فردی که بخواهد به صورت تحصیلی مهاجرت به ایتالیا را تجربه نماید، داشتن تمکن مالی شامل هزینه های تحصیل و زندگی را باید به سفارت این کشور ارائه دهد. البته همان طور که اشاره شد، علاوه بر بورسیه های تحصیلی دانشجویان در ایتالیا مانند بسیاری از دیگر کشورهای دنیا اجازه کار دانشجویی و پاره وقت را بر اساس مقطع و برنامه تحصیلی از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته خواهند داشت. در نتیجه افراد می توانند بر اساس تخصص، دانش، تجربه و مهارت زبان خود از این فرصت بهره مند شده و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا در بین کشورهای منطقه یورو و اتحادیه اروپا در رنج متوسط قرار دارد. می توان گفت حدود هزینه های زندگی برای یک نفر در این کشور بر اساس سبک زندگی و شهر محل سکونت از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال فردی که پایتخت این کشور یعنی رم را برای مهاجرت و زندگی برگزیند، حداقل باید ۱۰۰۰ یورو را در نظر داشته چرا که ممکن است هزینه ها بالاتر از این مقدار نیز بشود. مانند اغلب کشورهای دنیا بیشترین هزینه زندگی مربوط به موضوع مسکن و محل سکونت خواهد بود.

مهاجرت به ایتالیا

سایر هزینه ها در برگیرنده خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه های جاری زندگی اشاره کرد. در نتیجه باید این نکته را در نظر گرفت درصورتی که فرد دارای همراه باشد یقینا این هزینه های چند برابر نخواهد شد. چرا که مهمترین هزینه که همانا هزینه مسکن بوده بین افراد تقسیم شده، در نهایت به ازای هر نفر ۳۰ الی ۴۰ درصد به هزینه های زندگی اضافه می شود. واضح است که مانند تمام کشورهای دنیا هزینه های مختلف ممکن است در هر سال دچار تغییراتی شوند.

نتیجه گیری

مهاجرت به ایتالیا، شرایط مهاجرت به ایتالیا و انواع راه های مهاجرت به ایتالیا در این مطلب مورد بررسی کامل قرار گرفت. همان طور که در این مطلب آمده است بهترین روش مهاجرت برای هر متقاضی به شرایط فردی و خانوادگی وی و هدف او از مهاجرت بستگی خواهد داشت. در مجموع می توان گفت در صورتی که فرد از سرمایه خوبی برخوردار باشد، روش سرمایه گذاری برای مهاجرت به ایتالیا و زندگی در این کشور بسیار مناسب خواهد بود. اگر فرد به عنوان کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت به ایتالیا بوده، می توان از مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق ازدواج در این زمینه نام برد. هر چند یافتن شغل در ایتالیا به خصوص در سال های اخیر امری مشکل است. در نهایت به واسطه وجود دانشگاه ها و نظام آموزشی قوی می توان تحصیل در ایتالیا را به عنوان راحت ترین و شدنی ترین راه مهاجرت به ایتالیا معرفی نمود.

چرا که علاوه بر نظام آموزش و پرورش استاندارد و با کیفیت، با وئجود اینکه ایتالیا جزو کشورهای به اصطلاح تحصیل رایگان می باشد، به واسطه وجود بورسیه های مختلف از جمله بورسیه استانی DSU برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه، تحصیل در ایتالیا در میان کشورهای اروپایی با کمترین هزینه همراه خواهد بود. در نهایت باید این نکته را در نظر داشت که قوانین مهاجرتی همواره در حال تغییر بوده و پیش از هرگونه اقدامی توصیه می شود متقاضیان امر مهاجرت با افراد با تجربه و آگاه در امور مهاجرت مشورت نمایند. موسسه “آریانا اپلای” با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرت و مشاورین حرفه ای و به روز، دارای ۲ مجوز همزمان کاریابی بین المللی جهت اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزارت علوم، مفتخر است در انواع روش های مهاجرتی، در خدمت متقاضیان عزیز امر مهاجرت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا