...
ویزای تحصیلی انگلستان
آریانااپلای » بلاگ » مهاجرت تحصیلی » ویزای تحصیلی انگلستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان یکی از مسائلی بوده که به واسطه مزایای بسیار خوب تحصیل در انگلستان همواره مورد پرسش متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار داشته است. می توان گفت یکی از بهترین راه های مهاجرتی که شدنی تر، در بر گیرنده زمان کمتر و در نهایت منجر به نتایج بسیار خوبی برای متقاضیان امر مهاجرت گشته، راه مهاجرت تحصیلی می باشد. اما برای حضور در کشور انگلستان برای هر دوره تحصیلی افراد نیاز به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان دارند.

در نتیجه کسب اطلاعات کافی در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، مدارک مورد نیاز و قوانین وضع شده در این حوزه می تواند برای افراد متقاضی بسیار مثمر ثمر باشد. کشور انگلستان به خاطر داشتن نظام آموزشی یکپارچه و هوشمند، دانشگاه های با رنکینگ بسیار خوب و نیز امکانات آموزشی پژوهشی فراوان و زبان رسمی انگلیسی از ابتدا همیشه جزو محبوب ترین مقاصد دانش آموزان و دانشجویان بین المللی قرار داشته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره  تحصیل در انگلستان لطفا کلیک نمایید.

ویزای تحصیلی انگلستان

چرا تحصیل در انگلستان؟

به جز موارد گفته شده در مورد قدمت و اعتبار نظام آموزشی این کشور، اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور مزایای بسیاری داشته و می تواند تضمین کننده آینده درخشان و موفقیت افراد باشد. چرا که انگلستان در کنار آلمان به عنوان برترین قدرت های اقتصادی ناحیه اروپا شناخته شده و همواره جزو 10 کشور اول بزرگ اقتصادی دنیا قرار داشته است.

از سوی دیگر بسیاری از شرکت های معتبر در این کشور نمایندگی داشته و سیاست های اشتغال زایی مناسب این کشور باعث شده نرخ بیکاری در انگلیس کاهش یافته و از اقتصاد پایداری برخوردار شود. بنابراین متقاضیان مهاجرت تحصیلی می توانند با اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور از شانس بالایی برای یافتن شغل و اقامت پس از تحصیل برخوردار شوند. حتی در سال های اخیر به واسطه خروج این کشور از اتحادیه اروپا نیروهای کاری اروپایی باید از این کشور خارج شده و با دریافت ویزای کاری وارد شوند.

در نتیجه کشور انگلستان با یک خلا نیروی کار مواجه شده و باید نیروهای کاری مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان خود و یا سایر کشورها تامین نماید. بنابراین قطعا افرادی که یک دوره تحصیلی را در انگلستان گذرانده باشند از شانس خوبی برای یافتن شغل و اقامت دائم این کشور برخوردار خواهند بود. به همین واسطه مصوب شده کسانی که از سال تحصیلی 2021-2020 با ویزای تحصیلی انگلستان وارد این کشور شده و یک دوره تحصیلی را بگذرانند، ویزای آن ها برای جستجوی کار از 2 ماه تا 2 سال قابل تمدید خواهد بود.

برای آشنائی با شرایط تحصیل در رشته هوا فضا در انگلستان لطفا کلیک نمایید. 

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

انواع ویزای تحصیلی انگلستان به طور کلی بر اساس مدت زمان و نوع مقطع تحصیلی افراد دسته بندی می شود. ویزای تحصیلی انگلستان که خود با نام ویزای Tier 4 انگلیس شناخته می شود را می توان در 3 دسته کلی جای داد. اگر سن فرد متقاضی زیر 16 سال بوده (بین 4 تا 16 سال) و هدف گذراندن دوره تحصیلی در مدارس انگلیس باشد، ویزای دانش آموزی یا ویزای کودکان (Tier 4 Child study visa) به فرد تعلق می گیرد. از شرایط ویزای دانش آموزی انگلستان این است که متقاضی می تواند یکی از والدین را به همراه خود در این کشور داشته باشد. از دیگر ویژگی های این نوع ویزا این است که متقاضی برای دریافت آن نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نخواهد داشت اما برای ویزای تحصیلی عمومی ویژه مقطع دانشگاهی و بالاتر، افراد ملزم به ارئه مدرک زبان بر اساس مقطع تحصیلی خواهند بود.

ویزای تحصیلی انگلستان

در صورتی که سن فرد بالای 16 سال باشد و هدف گذراندن یک دوره تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی تحصیلات عالیه کشور انگلستان بوده، ویزای تحصیلی عمومی (Tier 4 General study visa) برای این متقاضی مورد نیاز خواهد بود. این نوع ویزای تحصیلی انگلستان برای دارندگان مدرک دیپلم وبالاتر و به منظور تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صادر شده و معمولا تا هنگام اتمام دوره تحصیلی مورد نظر دارای اعتبار می باشد.

دارندگان این نوع ویزای تحصیلی انگلستان این اجازه را دارند تا حدود 1 ماه پیش از شروع ترم تحصیلی مورد نظر در این کشور حضور داشته باشند. در نهایت ممکن است برخی افراد مایل به گذراندن یک دوره تحصیلی کوتاه مدت (کمتر از 6 ماه) مانند دوره های کالج زبان در این کشور باشند که در این صورت می توانند برای ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Tier 4 Short term study visa) انگلستان اقدام نمایند. دارندگان این نوع ویزای تحصیلی انگلستان مجوز ورود به این کشور از 7 روز پیش از شروع دوره مورد نظر را خواهند داشت. در جدول زیر به صورت خلاصه انواع ویزای تحصیلی انگلستان آورده شده است :

ردیفانواع ویزای تحصیلی انگلستان (Tier 4) دوره تحصیلی مربوطه مدت زمان اعتبار ویزا
1ویزای تحصیلی دانش آموزیاز پیش دبستانی تا دانشگاه یک ساله و قابل تمدید
2ویزای تحصیلی عمومی مقاطع مختلف دانشگاهیبیشتر از 6 ماه تا پایان دوره تحصیلی
3ویزای تحصیلی کوتاه مدتدوره های کوتاه مدت (آموزش زبان)کمتر از 6 ماه تا پایان دوره آموزشی

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟ چگونه ویزای تحصیلی انگلیس بگیریم؟ معمولا این موراد جزو مهمترین سوالاتی است که ذهن متقاضیان تحصیل در انگلستان را به خود مشغول می سازد. می توان گفت به صورت کلی 2 مرحله اصلی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید در نظر گرفته شود.

قدم اول گرفتن نامه رسمی پذیرش تحصیلی (Confirmation of Acceptance of Studies) معروف به CAS بوده که به عنوان مرحله اصلی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به شمار می آید. جهت اخذ نامه رسمی پذیرش تحصیلی متقاضیان باید بر اساس مقطع، رشته و پیش نیازهای مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی بهترین گزینه را انتخاب نموده و پس از واریز مبلغی به عنوان شهریه ترم اول و یا پیش پرداخت نامه پذیرش تحصیلی را دریافت نمایند. در نتیجه یکی از مهمترین نکاتی که در دریافت ویزای تحصیلی انگلستان حائز اهمیت خواهد بود، میزان تمکن مالی افراد است.

ویزای تحصیلی انگلستان

گام بعدی مراجعه به سفارت این کشور و دریافت ویزای تحصیلی انگلستان خواهد بود. بدین منظور شخص باید ابتدا درخواست خود را به صورت آنلاین در آدرس (https://visas-immigration.service.gov.uk/apply-visa-type/tier4) ثبت نماید. ابتدا متقاضی می بایست یکی از انواع ویزاهای تحصیلی را برگزیده و کشور مبدا را که از آن می خواهد برای دریافت ویزا اقدام نموده، تعیین کند. پس از آن برای هر متقاضی یک حساب کاربری شخصی ایجاد شده و افراد می توانند تا زمان حضور در سفارت و انجام امور مربوط به اخذ ویزا، مراحل کار خود را از آن طریق پیگیری نمایند.

در نهایت پس از در دست داشتن نامه پذیرش تحصیلی از یک مدرسه و دانشگاه معتبر، پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز و تعیین وقت، به سفارت کشور انگلیس مراجعه کنند. می توان گفت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان دارای یک سیستم امتیاز بندی است بدین صورت که متقاضیان باید حداقل 40 امتیاز را کسب نمایند. مهمترین موارد برای کسب امتیاز داشتن نامه پذیرش تحصیلی (30 امتیاز) و ارائه تمکن مالی مورد نظر (10 امتیاز) خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان یکی از مهمترین نکات اخذ این ویزاست. چرا که معمولا بیشتر ریجکتی مربوط به ویزای تحصیلی انگلستان به واسطه نقص در پرونده و عدم ارائه مدارک کافی می باشد. به این معنی که معمولا اگر فرد پذیرش تحصیلی را اخذ و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان بدون هیچ گونه نقصی ارائه نموده، مشکلی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان نخواهد داشت. اما مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان را نیز می توان در 2 گروه کلی قرار داد.

در وهله اول مدارکی مورد نیاز است که فرد می بایست برای دریافت پذیرش تحصیلی ارائه دهد. این مدارک به صورت مستقیم وابسته به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و دانشگاه مورد تقاضای فرد خواهد بود. به عنوان مثال همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، معمولا برای مقاطع قبل از دانشگاه دانش زبان انگلیسی کفایت کرده و نیازی به ارائه مدرک زبان بین المللی نخواهد بود.
اما در صورتی که متقاضی بخواهد برای دوره های دانشگاهی و بالاتر به خصوص از دانشگاه های معتبر اقدام نماید، عموما ارائه مدرک زبان انگلیسی بین المللی مانند آیلتس (6 به بالا) و یا معادل آن ضروری است. البته برای مقطع کارشناسی در صورتی که افراد مدرک زبان آیلتس 5/5 و یا معادل آن را داشته باشند،

ویزای تحصیلی انگلستان

این امکان برای آن ها مهیاست تا با گذراندن یک دوره پیش نیاز زبان انگلیسی، دوره تحصیلی خود را شروع کنند. حتی ممکن است دانشگاه هایی باشند که بتوان برای متقاضیان پذیرش مشروط به اخذ مدرک زبان انگلیسی اخذ نمود. اما از آنجایی که جنس موسسه “آریانا اپلای” مشاوره ای بوده و همواره سعی ما بر این است که بهترین و کم هزینه ترین راه ها را برای رسیدن به مقصد به مراجعان محترم خود معرفی نماییم، توصیه اکید این است که افراد به واسطه عدم از دست دادن زمان و هزینه های گزاف در انگلستان ترجیحا مدرک زبان را از کشور خود دریافت نمایند.

مگر اینکه متقاضی نسبت به سطح دانش زبانی خود اطمینان داشته و بتواند با کمترین هزینه در طول مدت زمان کوتاه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه مورد نظر را اخذ نماید. به طور کلی می توان گفت مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی شامل موارد زیر بوده که متقاضی باید بر اساس ویژگی های خود و مقطع مورد نظر نسبت به تهیه و ارائه آن ها به سفارت اقدام نماید:

  • نامه پذیرش رسمی و معتبر بدون شرط از مدرسه، دانشگاه یا موسسات آموزش عالی (CAS)
  • پرینت فرم تکمیل شده تقاضای ویزای تحصیلی انگلستان از سایت مربوطه
  • گذرنامه جدید دارای حداقل 6 ماه اعتبار (بر اساس دوره تحصیلی) به همراه گذرنامه های قبلی در صورت وجود
  • پرینت حساب بانکی از6 ماه گذشته
  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • ارائه اصل سند ازدواج با ترجمه رسمی (اگر متقاضی متاهل باشد)
  • رزرو هتل یا پانسیون دانشجویی در صورت نداشتن دعوتنامه از اقوام و دوستان
  • رضایت نامه و اطلاعات شخصی یکی از والدین و یا قیم
  • مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای
  • گواهی معاینات پزشکی و بیومتریک
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • Study Plan در صورت نیاز (مخصوص مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • تاییدیه یک استاد راهنما (برای دوره های دکتری و بالاتر)
  • توصیه نامه اساتید در صورت نیاز (مخصوص مقاطع تحصیلات تکمیلی)البته باید این نکته را در نظر داشت برای اخذ پذیرش تحصیلی مدارک تحصیلی مقطع قبلی مانند ریز نمرات و خود مدرک تحصیلی به همراه معدل با ترجمه رسمی مورد نیاز خواهد بود.
ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی

ویزای تحصیلی انگلیس تضمینی معمولا شعاری است که برخی از موسسات و افراد فرصت طلب برای جلب مشتری آن را وسیله رسیدن به اهداف خود قرار می دهند. در صورتی که هیچ فردی به جز آفیسر سفارت در مورد پذیرش و یا رد ویزای تحصیلی انگلستان نمی تواند نظر داده و یا تصمیم گیری نماید. بنابراین توصیه ما این است که متقاضیان محترم پیش از هرگونه اقدامی از صلاحیت و مجوزهای موسسات اینچنینی اطمینان حاصل نموده و حتما ضمانت های مورد نظر را از راه های مطمئن در قرار داد خود قید نمایند.

موسسه “آریانا اپلای” دارای مجوز رسمی از وزارت علوم برای اعزام دانشجو به خارج از کشور، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در امور مهاجرتی پکیج های تحصیلی خود شامل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را به صورت تضمینی ارائه می نماید. این تضمین به معنای دریافت صد در صدی ویزا نبوده و به این صورت است که اگر چنانچه به هر دلیل هر کدام از مراحل در صورت قصور موسسه با عدم موفقیت همراه شود، به جز مبلغ ناچیزی از قرارداد (شامل هزینه های اجرایی) مابقی مبلغ به صورت کامل به متقاضی محترم برگشت داده خواهد شد.

ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان مورد سوال بسیاری از متقاضیان تحصیل در انگلستان می باشد. معمولا یکی از شرایط و مدارک لازم برای تحصیل به عنوان دانشجوی بین المللی به خصوص در کشورهای پیشرفته و دانشگاه های معتبر دنیا، داشتن مدرک زبان معتبر و بین المللی می باشد. این موضوع در کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و به ویژه انگلستان از اهمیت بالاتری نیز برخوردار است. معروف ترین آزمون ها و مدارک زبان بین المللی که در سطح دنیا وجود داشته و برگزار می شوند، آزمون های آیلتس و تافل هستند.

مدرک زبان تافل عموما بیشتر در کشورهای آمریکایی مانند کانادا و به ویژه آمریکا مد نظر قرار داشته و مدرک زبان آیلتس در اغلب کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اروپایی از اقبال بیشتری بهره مند خواهد بود. می توان گفت یکی از مهم ترین موانعی که بیشتر متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با آن رو به رو هستند، داشتن مدرک زبان معتبر بوده است. به ویژه متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به واسطه نظام آموزشی برتر و پیشرفته این کشور معمولا نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می باشند. به همین دلیل برخی متقاضیان تحصیل در انگلستان به دنبال شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بدون مدرک زبان هستند. آیا این امر امکان پذیر است؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید.

ویزای تحصیلی انگلستان

از آنجایی که زبان رسمی کشور انگلستان زبان انگلیسی بوده، تقریبا همه برنامه ها و دوره های تحصیلی در این کشور به این زبان ارائه می شود. در نتیجه بر اساس مقطع تحصیلی و دانشگاه یا رشته مورد نظر، داشتن سطحی از دانش زبان انگلیسی و یا تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدرک معتبر زبان بین المللی مانند آیلتس در اغلب موارد لازم است. به عنوان نمونه متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی برای تحصیل در مدارس انگلستان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نداشته و مثلا برای تحصیل در مقطع دبیرستان داشتن سطح خوبی از دانش زبان انگلیسی کفایت می کند.

اما عموما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی ارائه مدرک زبان در بیشتر دانشگاه های انگلیس الزامی است. به این صورت که برای تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان آیلتس 6 به بالا یا معادل آن، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان 5/6 به بالا یا معادل آن و تحصیل در مقطع دکتری انگلستان و بالاتر آیلتس 7 به بالا و یا معادل آن مورد نیاز خواهد بود. اما در مقطع کارشناسی در صورتی که فرد آیلتس 5/5 اخذ نموده می تواند به شرکت در دوره پیش نیاز زبان انگلیسی و گذراندن آن در دانشگاه مربوطه دوره تحصیلی خود را آغاز کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت تحصیلی لطفا کلیک نمایید. 

ویزای دانشجویی انگلستان

ویزای دانشجویی انگلستان همان گونه که قبلا اشاره شد به ویزای آن دسته از متقاضیان تحصیل در انگلستان گفته می شود که معمولا بالاتر از 18 سال سن داشته و قصد تحصیل در دوره های دانشگاهی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند. عموما متقاضیان باید پیش از شروع دوره تحصیلی خود برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. توصیه می شود به واسطه زمان بر بودن فرایند صدور ویزا افراد حداقل 3 تا 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود اقدام به اخذ ویزای دانشجویی انگلستان نمایند.

به صورت کلی واکسیناسیون جزو الزامات اخذ ویزای دانشجویی نبوده ولی این احتمال وجود دارد که این موضوع جزو شرایط اساسی بعضی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باشد. در برخی موارد بر اساس اینکه فرد متقاضی از کدام کشور برای ویزای دانشجویی اقدام نموده، این احتمال وجود دارد که اموری مانند آزمایش های پزشکی، اسکن قفسه سینه و … صورت پذیرد.

ویزای تحصیلی انگلستان

مهمترین مواردی که برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان بر اساس رشته تحصیلی مورد نیاز است عبارت اند از:

  • مدارک شخصی (شناسنامه و کارت ملی و گذرنامه)
  • مدارک تحصیلی مقطع قبلی به صورت ترجمه شده
  • ریز نمرات مقطع قبلی
  • نامه پذیرش رسمی از دانشگاه یا موسسه آموزشی
  • تسلط به زبان انگلیسی به اندازه کافی و یا ارائه مدرک زبان معتبر در صورت نیاز
  • ارائه گواهی تمکن مالی از بانک های مورد تایید حداقل به میزان تامین هزینه های تحصیل و زندگی سال اول
  • گواهی تاییدیه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه

ویزای همراه دانشجویی انگلستان

ویزای همراه دانشجویی انگلستان یکی از سوالاتی است که همواره در ذهن مخاطبان ویزای تحصیلی انگلستان جهت اقامت با اعضای خانواده در این کشور، نقش می بندد. به خصوص همراهی والدین با دانش آموزان در ویزای دانش آموزی و همراهی نامزد، همسر و فرزندان در ویزاهای دانشجویی اهمیت ویژه ای برای متقاضیان دارد. در این مورد شرایط برای دو نوع ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی متفاوت است.

در ویزای دانش آموزی انگلستان معمولا یکی از والدین تا سن 13 سالگی می تواند دانش آموز را همراهی نموده و فرد دیگر با اخذ ویزای توریستی به این کشور رفت و آمد نماید. اما همراه دانش آموز اجازه کار رسمی نداشته و هنگام ارائه تمکن مالی باید هزینه های زندگی همراه نیز در نظر گرفته شود. اما در مورد ویزای همراه دانشجویی انگلستان شرایط بر اساس مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود.

ویزای تحصیلی انگلستان

متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان باید به این نکته توجه نمایند که در مقطع کارشناسی فرد اجازه بردن همراه به کشور انگلیس را نخواهد داشت. اما ویزای همراه دانشجویی برای متقاضیان تحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از ابتدا می تواند برای همسر و فرزندان فرد اصلی صادر گردد. موضوعی که واضح است اینکه در این صورت فرد باید تمکن مالی لازم برای صدور ویزای افراد همراه خود نیز ارائه نماید.

اما خبر خوش آن که ویزای همراه در کشور انگلستان با مجوز کار رسمی و تمام وقت بوده که در این صورت همراه فرد اصلی بر اساس تخصص، دانش، تجربه و سطح دانش زبانی خود می تواند مشغول به کار شده و برخی از هزینه ها را تامین نماید. این موضوع خود یکی از مهمترین مزایای ویزای همراه دانشجویی انگلستان برای آن دسته از متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان به شمار آمده که در مقاطع بالاتر از کارشناسی مایل به گذرندان دوره تحصیلی خود بوده، متاهل و دارای خانواده هستند.

ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان

ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان معمولا به ویزای دانش آموزانی گفته می شود که زیر 12 سال سن داشته و متقاضی تحصیل در یکی از مدارس انگلستان هستند. از آنجایی که این دسته از متقاضیان حتما می بایست برای پیگیری امور خود یک سرپرست معرفی نمایند، ویزای گاردین انگلستان جهت همراهی یکی از والدین دانش آموز با وی در طول تحصیل معرفی شده است. بنا براین ویزای گاردین انگلستان مختص پدر یا مادر دانش آموزانی است که سن آن ها زیر 12 سال بوده و می خواهند در انگلستان تحصیل کنند.

ویزای تحصیلی انگلستان

فرد دیگر (پدر یا مادر) می تواند از آن ها دعوت نامه دریافت نموده و از طریق ویزای توریستی با آن ها دیدار داشته باشد. معمولا در این گونه موارد سخت گیری زیادی برای صدور ویزای توریستی صورت نمی گیرد. از ویژگی های این نوع ویزای تحصیلی انگلستان این است که خود کودک و حتی والدین وی نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته و همراه کودک اجازه حق کار به صورت رسمی نخواهد داشت.

قطعا در این نوع ویزا هم تمکن مالی برای تحصیل و زندگی کودک و زندگی همراه وی مورد نیاز خواهد بود. البته در صورتی که والدین کودک به هر دلیلی نتوانند به عنوان سرپرست وی در کشور انگلیس حضور داشته باشند، می توانند فردی را که به وی اطمینان دارند به عنوان قیم فرزند خود معرفی نمایند. این فرد باید از امکانات مالی و شغل خوبی برخوردار بوده و بتواند پیگیر امور آموزشی و مدرسه مربوط به کودک باشد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان به همراه ویزای گاردین انگلستان 

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان به همراه ویزای گاردین انگلستان حتما باید توسط دارالترجمه رسمی، ترجمه شده و به سفارت این کشور ارائه گردد. متقاضیان گرامی این نوع ویزای تحصیلی انگلستان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که ویزای گاردین انگلستان صرفا برای والدین قانونی و رسمی کودک صادر شده و آن ها برای اخذ این ویزا و همراهی فرزندشان در این کشور هیچ گونه محدودیتی نخواهند نداشت.

ویزای تحصیلی انگلستان

معمولا طول فرآیند صدور ویزای گاردین انگلستان ویژه کودکان زیر 12 سال از 8 تا 10 ماه بوده است. بدین صورت که ابتدا برای کودک جهت ویزای تحصیلی انگلیس برای کودکان اقدام شده و پس از اخذ پذیرش تحصیلی برای یکی از والدین به منظور اخذ ویزای گاردین انگلستان می توان کارهای لازم را انجام داد. از مهمترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کودکان انگلیس و ویزای گاردین انگلستان می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی سال قبل (کودک)
  • پذیرش مدرسه یا موسسه آموزشی (کودک)
  • پذیرش مدسه یا موسسه آموزشی (کودک)
  • مدارک شخصی مانند گذرنامه معتبر، شناسنامه و کارت ملی (کودک و یکی از والدین)
  • سند ازدواج (والدین)

هزینه ویزا تحصیلی انگلستان 

این مقاله به بررسی هزینه‌های مربوط به ویزای تحصیلی انگلستان می‌پردازد. هزینه‌ها در این زمینه ممکن است از نظر نوع و مقدار با سایر کشورها متفاوت باشد. دانشجویان متقاضی ویزای تحصیلی معمولاً باید هزینه‌های خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت اداره مهاجرت انگلستان یا VFS پرداخت کنند.

هزینه اپلیکیشن فی ویزای تحصیلی انگلیس

هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۹۰ پوند است که این مبلغ می‌تواند به عنوان یکی از بالاترین هزینه‌ها در میان کشورهای مختلف شناخته شود. پس از پر کردن فرم درخواست، متقاضیان باید این مبلغ را به صورت آنلاین و با استفاده از کارت‌های اعتباری مانند کردیت کارت یا مستر کارت پرداخت کنند. همچنین، مبلغ به صورت معادل دلاری از حساب‌های بانکی متقاضی کسر می‌شود.

اگر متقاضی پیش از مصاحبه تصمیم به لغو درخواست خود بگیرد، تنها در این صورت می‌تواند مبلغ پرداختی را بازگرداند. اما این بازگشت فقط به حسابی که از آن پرداخت انجام شده، خواهد بود.

هزینه ویزای همراه

هزینه درخواست ویزای همراه در انگلستان به‌ویژه برای خانواده‌هایی که تنها یک نفر به دنبال ویزای تحصیلی است، قابل توجه است. به عنوان مثال، در یک خانواده چهار نفره، متقاضی باید هزینه چهار ویزا به مبلغ ۴۹۰ پوند را پرداخت کند. این سیاست می‌تواند هزینه‌های خانواده‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

هزینه بررسی فوری

اگر متقاضیان بخواهند درخواست ویزای خود را در یکی از سفارت‌های انگلستان در کشورهای همسایه مانند ترکیه یا امارات ثبت کنند، می‌توانند با پرداخت ۹۹۰ پوند به جای ۴۹۰ پوند، در مدت ۵ روز کاری پاسخ درخواست خود را دریافت کنند. همچنین، با پرداخت ۱۴۹۰ پوند، می‌توانند جواب خود را در یک روز کاری بگیرند. این روش به دولت انگلستان این امکان را می‌دهد که با دریافت هزینه اضافی، به درخواست‌ها سریع‌تر رسیدگی کند.

هزینه بیمه درمانی

بیمه درمانی یکی از بزرگترین هزینه‌ها برای متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان است. از سال ۲۰۲۰، دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه‌های بیمه درمانی قبل از سفر و در زمان ارسال درخواست ویزا هستند. این هزینه بر اساس عوامل مختلفی مانند طول دوره تحصیلی و زمان شروع و پایان آن به‌طور خودکار محاسبه می‌شود.

پرداخت هزینه بیمه درمانی نیز باید به صورت آنلاین و با استفاده از کارت‌های اعتباری انجام شود. در صورتی که ویزا رد شود یا درخواست ویزا لغو گردد، مبلغ بیمه به حساب دانشجو عودت داده خواهد شد. در نهایت، برآورد دقیق این هزینه قبل از تکمیل فرم سفارت ممکن نیست، اما معمولاً هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ پوند برای یک دوره تحصیلی یک ساله به متقاضیان تحمیل می‌شود.

تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان 

تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان عبارت است از مجموع هزینه دوره تحصیلی مورد نظر فرد به همراه هزینه های زندگی متقاضی در این کشور. هزینه دوره های تحصیلی دانشگاهی در انگلستان با هزینه مدارس این کشور متفاوت بوده و ارتباط زیادی به دانشگاه مورد نظر و رشته انتخاب شده توسط متقاضی خواهد داشت. به طور کلی دوره های تحصیلی دانشگاهی در انگلستان از 7 یا 8 هزار پوند در سال شروع شده و بر اساس رشته و دانشگاه تغییر خواهد نمود. به عنوان مثال مانند اکثر کشورهای دنیا هزینه دوره های تحصیلی رشته های علوم پزشکی به خصوص در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بیشتر از سایر رشته ها خواهد بود. تا اینجای مطلب در مورد هزینه های تحصیل در انگلستان چه در مدارس و چه در دانشگاه های این کشور بررسی کامل صورت گرفت. اما برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و تمکن مالی لازم برای این مورد، نکته دیگر مربوط به هزینه های زندگی در این کشور خواهد بود.

هزینه های زندگی در کشور انگلستان از 600 تا 1200 پوند در ماه متغیر بوده و ارتباط مستقیمی با شهر محل سکونت و سبک زندگی افراد خواهد داشت. قطعا وقتی افراد به صورت همراه و یا خانوادگی به صورت چند نفره در این کشور حضور داشته باشند، هزینه های زندگی چند برابر نخواهد شد. چرا که مانند اغلب کشورهای دنیا مهمترین هزینه زندگی در انگلیس هم به محل سکونت اختصاص داشته که بین افراد تقسیم می شود. نهایتا به ازای هر فرد علاوه بر فرد اصلی مبلغ 30 تا 40 درصد به مبلغ اشاره شده (600 تا 1200 پوند در ماه) اضافه خواهد شد.

از آنجایی که یکی از مهمترین عوامل موثر در صدور هر نوع ویزا مانند ویزای تحصیلی انگلستان ارائه تمکن مالی مورد نیاز برای حضور در کشور مقصد خواهد بود، متقاضیان تحصیل در انگلستان چه در مدارس و چه در دانشگاه ها باید حداقل هزینه تحصیل و زندگی سال اول خود را به صورت گواهی بانکی به سفارت این کشور ارائه نمایند. البته این مبلغ بلوکه نشده و بعد از اخذ ویزا متقاضیان اجازه استفاده از آن را خواهند داشت. همچنین دانشجویان با انجام کار دانشجویی به میزان 10 تا 30 ساعت در هفته و حداقل دستمزد 8 الی 12 پوند در هر ساعت و همراه آنان با داشتن ویزای با مجوز کار رسمی و فول تایم می توانند از این راه ها بخش زیادی از هزینه تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

ویزای تحصیلی انگلستان

نتیجه گیری

در این مطلب، ویزای تحصیلی انگلستان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. اشاره شد که کشور انگلیس به واسطه زبان رسمی این کشور که همان زبان انگلیسی بوده و همچنین داشتن اولین نظام آموزشی در دنیا که امروزه از امکانات، کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار است، همواره مقصد مورد علاقه دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور بوده است. از مزایای تحصیل در انگلستان علاوه بر زبان انگلیسی و اعتبار دانشگاه ها و مدارک آن درعرصه بین المللی، می توان به بودن همراه در کنار فرد اصلی به ویژه در سنین 3 تا 13 سال و مقاطع بالاتر از کارشناسی اشاره نمود. این موضوع می تواند دغدغه بسیاری از والدین و افراد متاهل را بر طرف نماید.

شرایط، مدارک و هزینه های لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس نوع ویزا، ویژگی های شخصی و خانوادگی فرد، دانشگاه، موسسه آموزشی و رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود. در نتیجه توصیه می شود متقاضیان تحصیل در انگلستان پیش از هر گونه اقدامی آگاهی های لازم و جامع را نسبت به این موضوع به دست آورده و با افراد دارای تجربه و آگاه مشورت نمایند. موسسه “آریانا اپلای” مفتخر است با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری در امور مهاجرتی، مشاورین متخصص و مجرب و دارا بودن 2 مجوز همزمان کاریابی بین المللی جهت اعزام نیروی کار به خارج از کشور از وزارت کار و مجوز اعزام دانشجو به خارج از کشور از وزارت علوم، همواره در انواع امور مهاجرتی خدمتگزار متقاضیان عزیز باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا